قاری برجسته کشور: کار عمرانی، فرهنگی و معنوی همه با هم در صحن و سرای امام‌زاده طبس تجلی یافته است

قاری برجسته کشوری، استاد حاج جواد پناهی گفت: من بارها به طبس سفر کرده‌ام و هر بار تغییراتی بهتر از قبل دیدم که میتوانم بگویم کار عمرانی، فرهنگی و معنوی همه با هم در صحن و سرای امام‌زاده طبس تجلی یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، استاد حاج جواد پناهی در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: من بارها به طبس سفر کرده‌ام و هر بار تغییراتی بهتر از قبل دیدم که میتوانم بگویم کار عمرانی، فرهنگی و معنوی همه با هم در صحن و سرای امام‌زاده طبس تجلی یافته است.

استاد حاج جواد پناهی قاری برجسته کشوری بعد از تلاوت مجلسی قرآن کریم امام زاده طبس را یکی از امام زادگانی برشمرد که کارهای فرهنگی و عمرانی مشهودی در این مجموعه صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: این امامزاده به واقع حرم بسیار زیبا و باشکوهی دارد و ارادتی خاص به این امام‌زاده واجب التعظیم دارم، توفیقی نصیب من شد تا بتوانم زیارتی داشته باشم و برای زوار و مسافرین این امامزاده تلاوت قرآن داشته باشم.

قاری برجسته کشوری خاطر نشان کرد: همانطور که حضرت امام خامنه‌ای فرموده‌اند باید امام‌زادگان قطب فرهنگی شوند زیرا که تجمعی که مردم در امام‌زادگان دارند را در هیچ جایی از لحاظ معنوی نمی‌بینیم و این بهترین گزینه است تا انسان بتواند از این سیل جمعیت و این شور و اشتیاقی که نسبت به اهل بیت(ع) هست استفاده کند و بار معنوی عزیزان مجاور و زوار محترم را در هر حدی که می تواند بالا ببرد و این وظیفه عزیزان و متولیان این امام‌زادگان را سنگین‌تر می‌کند.

استاد پناهی گفت: الحمدلله چند سالی هست بار فرهنگی را درسراسر کشور متولیان امر به دوش می‌کشند و می‌بینیم که خیلی خوب برنامه‌ریزی می‌کنند و در این زمینه خیلی قشنگ کار می‌کنند و جا دارد به همگان خسته نباشید جانانه‌ای بگویم.

وی افزود: در کشور کمتر جایی به عظمت و قشنگی امام‌زاده طبس دیده‌ام که انسان وقتی پا در صحن و سرای آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس می گذارد مبهوت عظمت این صحن و سرا می شود که در شأن یک امامزاده و علی الخصوص برادر امام رضا(ع) هست وباید بگویم به واسطه این امامزاده عزیز من این مکان را جزئی از مشهد می دانم و طبس را جدا از مشهد امام رضا(ع) ندانسته‌ام.

استاد پناهی در ادامه می‌گوید: امامزادگان محل تجمع قشر مذهبی و قرآنی است و با توجه به اینکه این تجمع همیشه وجود دارد و حضور مردم خیلی پرشور و بانشاط است باید از این ظرفیت استفاده های مفیدی کرد که یکی از آن‌ها برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی است که قطعا نتیجه مثبتی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها صرفا قرائت نیست بلکه ترتیل‌خوانی و مفاهیم و تدبر و تفسیر در قرآن نیز از رشته‌های مورد استقبال مردم در طول چند سال گذشته بوده است و این حضور جوانان در گرد امامزادگان بهترین موقعیت است تا عزیزان متولی از این حضور بیشترین و بهترین استفاده را ببرند و ان‌شاالله جوانان بیشتر با فرهنگ قرآنی مأنوس و آشنا شوند.

وی گفت: در بازدیدی که داشتم کارگاه های قرآن و نهج البلاغه و بخش کودکان نیز فعال و الحمدلله برنامه‌ریزی خوبی برای آنان صورت گرفته بود.

استاد پناهی از اجرای طرح آیه‌های نیایش به نیکی یاد کرد و افزود: تلاوت قرآن به دل‌ها جلا می‌بخشد و اجرای این طرح توفیقی است برای زائران که در کمترین زمان بتوانند در ختم قرآن سهیم شده و از ثواب و اجر آن بهره مند گردند.

شایان ذکر است پس از این گفت و گو، استاد پناهی در نشستی صمیمی با حضور مدیرعامل و معاونت فرهنگی مؤسسه و جمعی از چهره های قرآنی شهرستان از خدمات و تلاش های آستان قدس رضوی خاصه مدیریت توانمند اسلامی حضرت آیت الله واعظ طبسی تجلیل کرد.

استاد پناهی در این دیدار اظهار داشت: الحق و الانصاف این آستانه بسیار باشکوه و باعظمت بازسازی شده و همه نیازهای اولیه زائر در کنار همدیگر برایش مهیا شده است، گلدسته‌ها، سقاخانه‌ها، فضای سبز و امکانات رفاهی مطلوبی که مشاهده کردم بسیار برایم جاذب و خاطره انگیز بود.

وی آمادگی خود را در جهت ارتقاء سطح آگاهی قرآنی جوانان شهرستان طبس اعلام داشت و گفت: الحمدلله قاریان خوبی را در این شهرستان دیدم و نیاز است تا با تمرین و ممارست در رفع کاستی‌ها و نواقص تلاوت خود اقدام نمایند.

در خاتمه سپهریان مدیرعامل موسسه آستان حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) از حضور استاد پناهی در جمع زائران و مجاوران و تلاوت مجلسی قرآن کریم تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت: به لطف خدا امروز هرچه داریم از برکات انوار نورانی آیات دلنشین کلام وحی است.

وی افزود: نگاه تولیت عظمای آستان قدس رضوی و مدیران آستان قدس رضوی به امر نهضت قرآن‌آموزی و تدبر در آیات قرآنی بی نظیر است و در همین راستا آستان مبارک نیز همه ساله تلاش می‌کند تا در جهت احیاء این امر مقدس گام‌های خوبی بردارد.

وی به برگزاری جلسات جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در جوار فرزند موسی بن جعفر اشاره کرد و گفت: حضور باشکوه مردم ولایتمدار طبس در این‌گونه محافل کم نظیر بوده که رسالت ما را در گسترش این‌گونه برنامه‌ها بیشتر می‌کند.

معاونت فرهنگی مؤسسه آستان حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) در ادامه گزارش مبسوطی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ارائه و از اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی به پاس همکاری بی‌شائبه خاصه اعزام قاریان برتر کشوری به طبس از جمله حضور استاد پناهی تقدیر و تشکر نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =