محفل ادبی اردیبهشت غزل در زادگاه شاعر لبخند کویر برگزار شد

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس ، دومین محفل ادبی اردیبهشت غزل را با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای چیروک در زادگاه شاعر لبخند کویر ،استاد محمد حسین فدایی برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس؛ دومین محفل ادبی اردیبهشت غزل به مناسبت بزرگداشت استاد شاعر محمدحسین فدایی و فرزند ایشان معلم فداکار، مرحوم علی اکبر فدایی، بعد ازظهر روز گذشته، ۱۵ اردیبهشت ۹۴ با حضور بخشدار دیهوک، مسئول امور فرهنگی نهاد امامت جمعه طبس، نماینده مدیریت آموزش و پرورش، جمعی از فرهنگیان شهرستان، هنرمندان و شاعران در روستای چیروک برگزار شد.

در این مراسم و در بخش سرودن اشعار آقایان سیدعبدالرحیم رحیمی، محمدهاشم مریدا، مسلم یوسفی، حاج علی امیرگیلکی، جمشید امیرگیلکی و خانم‌ها زهتاب، ناظمی و عابدین‌زاده اشعار خود را سرودند.

پخش نماهنگ از مرحوم استاد محمد حسین فدایی، بیان خاطرات و مشاعره طنز از دیگر برنامه‌های محفل ادبی اردیبهشت غزل بود.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس از استاد محمد حسین فدایی برپا شده بود.

گفتنی است تاکنون مجموعه اشعارکشکول فدایی، لبخند کویر، گنج سعادت و حدیث کساء به نظم از آثار مرحوم استاد فدایی منتشر شده که در قالب‌های فکاهی و طنز، مدح اهل بیت، توصیف رویداد‌ها، مکان‌ها، اشخاص و حکایت‌ها است.

مرحوم استاد محمدحسین فدایی در نخستین گردهمایی شاعران استان یزد که در شهریور ۱۳۹۱، برگزار شد، از سوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته بودو همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس در اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ و در زمان حیات استاد فدایی برای ایشان مراسم نکوداشتی را برگزار که مورد استقبال چشمگیر مردم طبس قرار گرفت.

ضمنا به مناسبت تقارن مراسم اردیبهشت غزل با هفته بزرگداشت مقام معلم، از فرزند استاد فدایی معلم فداکار مرحوم علی اکبر فدایی با اهداء هدایایی به خانواده ایشان تجلیل بعمل آمد.

مرحوم علی کبر فدایی در پاییز سال ۸۳ و بعد از تعطیل شدن مدرسه در روز پنجشنبه جهت راه اندازی بخاری کلاس و نصب دودکش لوله بخاری به بام مدرسه رفته و در حین کار از پشت بام سقوط و پس از چند روز جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

در این مراسم مجتبی کرمی، شاگرد مرحوم علی اکبر فدایی که هم اکنون در مقطع پیش دانشگاهی در حال تحصیل است، به جایگاه رفت تا از معلم فداکار خود بگوید اما با اشک‌هایی که بر گونه‌هایش جاری شد، تمام حرف‌های خود را به حضار گفت.

در ابتدای این مراسم عباس سنچولی، سرپرست ارشاد طبس ضمن خوش آمدگویی، گفت: استعداد و ذوق شاعری در همه افراد پیدا نمی‌شود و عرضه اشعار در جامعه موجب پویایی جامعه خواهد شد و توجه به شعر در بین مسئولین نیز وجود دارد که در صدر توجهات عنایت مقام معظم رهبری به شعر و شاعران هست که هرساله شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب سروده‌ها و اشعار خود را قرائت می‌کنند.

شایان ذکر است: اولین مراسم اردیبهشت غزل، سال گذشته، همراه با رونمایی از کتاب رستاخیز شن‌ها (منتخب آثار اولین جشنواره سراسری شعر رستاخیز شن‌ها) در سالن آمفی تئا‌تر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی طبس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =