از تأسیس آموزشکده فنی دختران در آینده نزدیک تا رشته‌های جدید تحصیلات تکمیلی در طبس

نشست صمیمی رؤسای مراکز آموزش عالی شهرستان طبس با خبرنگاران در دانشگاه پیام نور طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مصطفی اخوان صفار سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز طبس در نشست صمیمی رؤسای مراکز آموزش عالی شهرستان طبس با خبرنگاران اظهار داشت: به لطف خدا امروز در طبس تمام مراکز آموزش عالی در برنامه های دانشگاهی همدل و هماهنگ هستند و وحدت نظر و عمل در این سطح در بین مراکز آموزش عالی بی‌نظیر است.

P1340253

وی افزود: استفاده از پتانسیل‌های مشترک مراکز آموزش عالی و حمایت مسئولین، گسترش آموزش عالی را در شهرستان طبس به دنبال داشته است.

اخوان صفار از ارتقای دانشگاه پیام نور طبس از واحد به مرکز، تأسیس دانشکده پرستاری در طبس، گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد طبس و توسعه فنی و رشته ای دانشگاه فنی امام علی(ع) طبس در آینده نزدیک را از نتایج این همدلی و هماهنگی مراکز آموزش عالی شهرستان طبس برشمرد.

P1340259

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز طبس گفت: مهمترین وظیفه مراکز آموزش عالی تولید علم، آموزش و فرهنگ است.

محمد ناظمی رئیس دانشگاه آزاد طبس گفت: حس خوب همدلی و هم زبانی به ویژه در سال جدید با توجه به نام گذاری امسال باعث شده که اهمیت بیشتری به این همدلی و همزبانی دهیم که نیاز اول منطقه ما برای فراهم کردن یک زیرساخت و بستر توسعه پایدار خواهد بود.

وی با بیان این که ۸۰ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس با تعداد یک هزار و ۱۰۶ نفر دانشجو در ۵ مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو دارد.

P1340267

رئیس دانشگاه آزاد طبس بیان داشت: در حال حاضر ۲۰ رشته کارشناسی پیوسته، ۱۰ رشته کارشناسی ناپیوسته، ۹ رشته کاردانی ناپیوسته و ۱۰ رشته کاردانی پیوسته در این دانشگاه فعال است.

وی گفت:از ۷ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد ۳ رشته جدید از ابتدای مهر ماه پذیرش خواهیم داشت.

وی با بیان این که توسعه رشته های پیراپزشکی خواست عمده مردم منطقه است گفت: با توجه به دوری شهرستان از مراکز برخوردار و عدم ماندگاری نیروهای بومی متخصص ما ۶ رشته کارشناسی و کاردانی را در دستور توسعه داریم که با احداث دانشکده پرستاری در طبس بخشی از دغدغه ما در این خصوص برطرف شد هرچند که پرونده رشته های پرستاری ما در وزارت بهداشت مطرح است.

P1340282

علی اصغر عابدزاده رئیس دانشکده فنی امام علی(ع) طبس نیز گفت: آموزشکده فنی امام علی (ع) در سال ۱۳۷۸ با پذیرش ۶۰ دانشجو در مقطع کاردانی در رشته معدن در دوره روزانه در دو نوبت ۳۰ نفر در پذیرش مهر و ۳۰ نفر در پذیرش بهمن فعالیت خود را آغاز کرد.

عابدزاده با بیان این ۶ رشته فنی در مقطع کاردانی در دانشکده فنی طبس تدریس می‌شود گفت: در آموزشکده فنی حدود ۵۰۰ نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰ درصد بومی منطقه و ۶۰ درصد غیربومی هستند.

رئیس دانشکده فنی امام علی(ع) طبس اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده کارشناسی ناپیوسته در دو رشته نرم افزار کامپیوتر و ساختمان در ترم بهمن سال جاری یا مهرماه سال آینده برای این دانشکده اخذ خواهد شد.

P1340276

وی گفت: پیگیری‌های زیادی جهت راه اندازی آموزشکده دخترانه در طبس انجام شده است و زیرساخت های مورد نیاز جهت تأسیس آموزشکده صورت گرفته است.

عابدزاده ادامه داد: این پیگیری‌ها به نتایج بسیار خوبی رسید و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأسیس آموزشکده فنی دختران در طبس در مهرماه سال ۹۴ موافقت نمود و امیدواریم در مهر یا بهمن ماه سال جاری این آموزشکده در طبس افتتاح شود.

همچنین در این مراسم دکتر سهرابی از راه اندازی سایت جراحی مغز و اعصاب در طبس در آینده نزدیک خبر داد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال در حوزه خبری آموزش عالی تقدیر به عمل آمد.

2 دیدگاه دربارهٔ «از تأسیس آموزشکده فنی دختران در آینده نزدیک تا رشته‌های جدید تحصیلات تکمیلی در طبس;

  1. به نام خدا . موفقیت بیش از پیش مراکز آموزش عالی در شهرستان طبس آرزوی ماست که انشاالله خداوند بر توفیقات مسئولین ، کارکنان ، اساتید و دانشجویان آن بیفزاید.نیز به ریاست و همکاران عزیزم در دانشکدۀ فنی امام علی (ع) خسته نباشید عرض می نمایم. خدا قوت.

    1. جناب مهدی اقای امینیان الحق و النصاف پیگیری های زیادی برای آموزشکده فنی طبس انجام دادند و بنده از دور شاهد تلاش های ایشان چه در شهرستان و حتی در مرکز و تهران برای جذب اعتبار و ساخت مکان فعلی آموزشکده بوده ام . ایشان در عرصه فرهنگی نیر انسانی فرهیخته هستند و جای خالی ایشان در طبس احساس می شود . ای کاش عزیزانی همچون جناب امینیان ، جناب اسدی ریاست اسبق جهاد کشاورزی و جناب نجفی ریاست اسبق محیط زیست که تمامی این عزیزان هماکنون بازنشست شده اند رو رها نکنند مجموعه شهرستان و بتوان از نظر و تجربه این عزیزان در برنامه ریزی های کلان شهرستان استفاده کرد. بنظر گاهی حداکثر استفاده از بازنشستگان با تجربه و فرهنگی در طبس حضور و کار در شورای حل اختلاف باشه و این عزیزان کم کم به حاشیه رانده شده و یا از طبس مهاجرت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =