کتابخانه تخصصی کودک در طبس راه اندازی می شود

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس از پیگیری برای راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک در طبس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، مجوز راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک برای اولین بار در کشور برای استان خراسان جنوبی صادر شده است. رضایی افزود: با توجه به وجود نیروی کارآمد و علاقه مند و همچنین پتانسیل خاص طبس قصد داریم این کتابخانه را در طبس احداث کنیم و برای راه اندازی هرچه سریعتر آن به مساعدت دستگاه های دست اندرکار نیاز داریم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس محدودیت اعتبارات را مانعی برای احداث فضاهای جدید عنوان کرد و با تأکید بر لزوم پیگیری برای تخصیص مکان مناسب گفت: باید از اماکن و فضاهای موجود برای راه اندازی کتابخانه ها استفاده کرد تا نبود فضای اختصاصی مانع توسعه کتابخانه ها نشود.

محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه ظرفیت استخدام کتابدار در روستاهای با جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر فراهم است گفت: چنانچه مکان مناسب برای استقرار کتابخانه در مساجد، حسینیه ها یا جای مناسب دیگر در روستاها فراهم شود می توان با صرف هزینه اندک ضمن راه اندازی کتابخانه، زمینه اشتغال برای یک نفر با حقوق دولتی را فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =