مدرسه کانون تحولات اجتماعى کشور است / دستگاه تعلیم وتربیت یک دستگاه سیاسى نیست

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در طبس گفت: مدرسه کانون تحولات اجتماعى اعم از تحولات سیاسى اقتصادى و فرهنگی‌ست و تمام مشکلات اجتماعى از تبعات بى‌توجهى و کم‌توجهى به مدارس است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کشور روز گذشته با حضور در دبیرستان نمونه دولتى رسول اکرم(ص) طبس و نواختن زنگ مهر و مقاومت طى نشستى با مسئولین استانى و شهرستانى، روحانیون، نظامیان، فرهنگیان و دانش‌آموزان طبسى، بخشی از متن پیام دکتر فانى، وزیر آموزش و پرورش کشور به مناسبت آغازسال تحصیلى جدید را قرائت کرد.

وى با تبریک سال جدید روز اول مهر را جشنى ملى دانست و افزود: ورود ۱۳ میلیون دانش‌آموز به فضاى مدارس باتمام تجهیزات و اقدامات پیچیده آن کارى بسیار دشوار است که این کار خود مفهومى از مدیریت جهادى است.

محمد دیمه‌ور بیان کرد: مدرسه کانون تحولات اجتماعى اعم از تحولات سیاسى اقتصادى و فرهنگی‌ست و تمام مشکلات اجتماعى از تبعات بى‌توجهى و کم‌توجهى به مدارس است.

وى در ادامه گفت: تربیت به عنوان یک مسیر زاینده، کلیت و شکل جامعه را تشکیل می‌دهد و اگر تربیت با قدرت و همت عالى همراه شود و نهادها و اجزاى مختلف جامعه براساس اخلاق و دین پایه‌گذارى شوند مدینه فاضله ایجاد می‌گردد.

دیمه‌ور با اشاره به سند مدون در تحول بنیادى کشور گفت: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی‌ست و یک متولى سازمانى به نام مدرسه دارد اما این پایگاه تربیتى نیازمند کمک خانواده‌ها، ائمه جمعه، نماىندگان مجلس و دیگر نهادهاى کشور می‌باشد که امید است براى پیشرفت کشور همکارى کنند.

وى افزود: همدلى و همراهى که امسال تاکید مقام معظم رهبرى است رمز تحقق اهداف عالى آموزش و پرورش و تعلیم وتربیت است، دستگاه تعلیم وتربیت یک دستگاه سیاسى نیست و هیچکس نباید از آن توقع سیاسى داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: همه دستگاه‌ها باید بدون تعلق به راه و مسیرى خاص، کمک کنند تا در شرایط ظالمانه تحریم بین‌المللى، نظام تربیتى به عنوان یک نظام با اهداف عالى و تربیت نیروى کارآمد انسانى که همانا در کل دنیا بزرگترین سرمایه محسوب می‌شود، دچار خدشه و اختلال نشود.

در این مراسم همچنین لامعى، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبى نیز گفت: در خراسان جنوبى ۴۲ هزار دانش‌آموز در مقطع پیش‌دانشگاهى تحصیل می‌کردند که بیش از ۶۰ درصد آنها وارد دانشگاه شده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۶ نفر در استان در رشته‌هاى پزشکى و دکتراى حرفه‌اى پذیرفته شدند که از این بین ۱۷ نفر از شهرستان طبس بوده‌اند.

لامعى خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱۰ نفر در استان در رشته‌هاى دیگر رتبه‌هاى زیر هزار را کسب کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =