گزارش تصویری/ آماده‌سازی صحنه اجرای نمایش حماسه غدیر در طبس

گزارش تصویری:: آماده‌سازی صحنه اجرای نمایش میدانی حماسه غدیر در طبس.

عکس:

DSC_0388 DSC_0402 IMG_1747 DSC_0047 IMG_1751 IMG_1754 IMG_2989 IMG_1759 DSC_0378 DSC_0025 DSC_0382 IMG_3007 DSC_0021 IMG_8649 DSC_0037 DSC_0043 DSC_0024 DSC_0055 DSC_0073 DSC_0034

14 دیدگاه دربارهٔ «گزارش تصویری/ آماده‌سازی صحنه اجرای نمایش حماسه غدیر در طبس;

  1. جا به جاک نعبدو جا به جاک نستعین / از هر کدوم شما سن و سالی گذشته و تا حدودی از وقایع تاریخی دنیای اسلام آگاهید
    این را هم در نظر بگیرید که با نشان دادن کوچکترین علائم و نشانه ها از دنیای اسلام چه سوالاتی در ذهن کودکانمان بوجود میاد و از والدین خود چه سوالاتی میکنند. در این دنیایی که وهابیت خبیث تمامی علائم و ظواهر و نشانه های اسلامی را به باد نابودی گرفته است اقدام این عزیزان خیلی هم خوب بود ضمنا در هر کار اجرایی آن هم برای اولین بار یکسری مشکلات وجود دارد امید است با کسب تجربه جهت رفع نواقص همت گماشته شود.

  2. با سلام
    متاسفانه بسیاری از جوانان ما برخی از موضوعات رو با هم قاطی میکنند . رسدگی به جوانان یک بحث است ؛ اجرای چنین برنامه هایی یک بحث .
    این طور برنامه ها یک کار شایسته و بجاست . ۱- یک حرکت تاتریست و باعث تقویت این هنر در شهرستان خواهد شد
    ۲- یک کار فرهنگی و مذهبی است ۳- تنوعی در ذائقه مردم طبس است .۴- یک حرکت تبلیغاتی است .

  3. سوال اینجاست که اجرای این نمایش تا چه میزان خواهد توانست درذهن و عقیده مردم طبس کارگر باشد؟
    آیا صرف این مقدار هزینه می تواند جوابگوی سوالات مردم پیرامون واقعه غدیر باشد؟
    به نظرم پاسخگویی به شبهات غدیر بسیار موثرتر از صرف اجرای آن است.
    چون مردم معمولا خودشون میدونند در این واقعه چی گذشته و اصل ماجرا رو دارن ولی ممکنه سوالاتی رو در ذهن خود داشته باشن که نیازمند شبهه زداییست.

  4. تقریبا همه درست میکن ….
    به پیر و …. در طبس نیاز به صرف این هزینه نیست ……
    این هزینه بدین که یه جوان ما سروسامان بکیرد و به شمت و سوی عرفان کاذب از شیطان \رستی تا….نرود

    ………
    میلیون می دونین چقدر لوازم اتخریر میشه برای بجه های یتیم طبس
    چقدر کتاب در مدح مولا علی ع میشه و در مورد غدیر و عاشورا که بخریم و رایگان بدیم نسل جدید….
    متاسفم

  5. جای بسی تعجب وصد البته افسوس است که چند ماه مانده به عید غدیر ستادی تشکیل وتصویب می شود تا واقعه غدیر به صورت میدانی اجرا شود انظار آن است تا مسئولین امر به چند سئوال پاسخگو باشند
    ۱- با توجه به صرف هزینه های گزاف خروجی ونتیجه این نمایش چیست و واقعا به چه مقدار
    ۲-با توجه به وجود نهادهای فرهنگی متعدد در شهرستان ودر اختیار داشتن مبالغی برای اموری از این دست چرا بدون پیش بینی برای تامین مالی آن به طرق مختلف به مردم متوسل شده که این خود جایگاه این نهاد ها را زیر سئول می برد
    ۳- نمایش میدانی چنین امر خطیری ( واقعه غدیر ) ضرورتا باید به بهترین صورت ممکن باشد با عنایت به این امر آیا مسئولین این امرچنین فرضی را متصور شدند؟

    1. با سلام واحترام به همه ی عزیزان . انصافا شما ببینید وهابی ها و …. علیه شیعه چگونه دارند کارمی کند (از جمله شبکه های ماهواره ای ) حالا بعد چند سال برنامه ای برای مهم ترین عید شیعیان در حال آماده شدن است پس بیاید حمایت کنیم .

      1. برادر عزیزم. هیچ کس خدای ناکرده با اصل مساله مشکلی ندارد که روح ما از سرچشمه غدیر سیراب می شود. مسئله این است که در دنیای امروز یا نباید کار فرهنگی و هنری را انجام داد و اگر هم انجام می شود به بهترین امر. شما سریال مختار، یوسف پیامبر و هماکنون فیلم فاخر محمد (ص) را ببینید. کار اینچنن جواب می دهد. بنده اعتقاد دارم اگر به جای صرف میلیون ها تومان بودجه می آمدند و حالا که امکان نمایش و دیدین فیلم محمد رسول الله در طبس فراهم شده به مردم بلیط رایگان می دادند تا آحاد مردم طبس بتوانند این فیلم فاخر را ببینند بیشتر در قلب ها تاثیرگذار بود تا اینکه با بزاعت اندک و تجربه اندک شهرستان در ساختن دکور و نداشتن هنرورهای حرفه ای و امکانات خوب بخواهیم این واقعه را بازسازی کنیم. هیچ کس با هزیبنه کردن برای غدیرمخالف نیست. جان ما و روح ما با غدیر موانست دارد. مسئله این است که در زمانه ای که مشکلات عدیده ی مالی کشور را رنج می دهد باید هزینه ها در جای خوب و موثری خرج شود. بنده مسالی می زنم : آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم دو سال است یک سخنران و یک روحانی استاد دانشگاه ، حاج آقای موسوی را به طبس می آورند در ایام دهه کرامت و الحق و الانصاف چه خوب در زمینه خانواده و مسائل زناشویی و مباحث آسیب های فرهنگی اجتماعی که خانواده ها را تهدید می کند سخن می گویند. ای کاش برای روز و شب عید غدیر یک سخنران همچون رحیم پور ازغدی و یا یک چهره کشوری می آمدند و ابعاد یک شیعه و یک علوی بودن در هزاره سوم رو تبیین می کردند.

  6. به نام خداوند جان و خرد* کزین برتر اندیشه بر نگذرد
    با سلام .من هم با نظر جناب طبسی موافقم .امروزه شرایطی برای جهان اسلام – ومن جمله ایران – پیش آمده است که نگرانی از حال وآیندۀ مسلمین و خیلی صریح عرض می کنم نگرانی از کاهش اعتقادات دینی ، هر انسان واقع بینِ مومن و متعهد رامی آزارد ( حالا صرف نظر از اینکه این شرایط ، من جمله وضعیت هایی چون تکفیری های داعش و طالبان و وهابیون و …. و در کشور ما، مدیریت های اشتباه و بلکه مشکوک دولت قبل ، بویژه آنکه منجر به فساد های عظیم مالی نیز گردید ، ناشی از توطئه دشمنانی چون اسرائیل و … باشد و یا خطاهای ما مسلمین .) و بنظر من در این شرایط بیش از اینکه شیعه در خطر باشد ، اسلام در خطر است . به عبارتی یک سوال ساده ، ماجرا را روشن می کند و آن اینکه : در ازای اینهمه منبر و خطابه در فضای حقیقی و مجازی و اینهمه کانال تلویزیون و ماهواره و اینترنت که طرفین سنی و شیعه برله خود و علیه دیگری دارند ، شما چند سنی را دیده اید – یا شنیده اید – که شیعه شده باشند و چند شیعه که سنی شده باشند ؟ و حالا چند سنی و شیعه و سنی زاده و شیعه زاده را می شناسید که از دین خارج شده اند ؟
    بنظر من تمام عوام شیعه و سنی ( و نه خواص آن – خوشبختانه -) اسلام شعاری و به عبارتی اسلام مداحان را به جای اسلام قرآن برگزیده اند و من ایجاد و انجام مراسم شبیه سازی غدیر را همینگونه می دانم.
    بنظر من رسالت روشنفکر مسلمان امروز تبیین قرآن است بدون آنکه با تفسیر به رای ، بخواهیم نظر بشری خودمان را بر نظر الهی چیره کنیم . قرآن و فکر، اقیانوسی عمیق از زیباییِ فلسفه و اندیشه و علم را برای ما ایجاد می نماید و انسان را با اسلام حقیقی آشنا می کند . چشم انسان حقیقت بین می شود و بدون وعظ و واعظ ، سره را از ناسره تشخیص می دهد .
    نکتۀ دیگر اینکه دولتمردان و مسئولین و آحاد مومنین باید در جهت تالیف قلوبِ همۀ آنهایی که محتاج این لطف و مهربانی و تالیف هستند ، بویژه جوانان که الحق و الانصاف با مشکلات عدیده روحی ، حسمی و فیزیولوژیک ، مادی و معنوی مواجهند نه تنها از هیچ کوششی دریغ نکنند ، که منافع خود را فدای این وظیفه نمایند. هزینه های بی معنی و کم فایده را کنار بگذارند و به جای آن دل و جان افسرده ای را شاد کنند و جان بخشند که این قاعدتاً مصداق تالیف قلوب است
    خداوندا در توفیق بگشای.

  7. دیدن فیلم محمد رسول الله به مراتب تاثیرگذاتر از چنین برنامه هایی است که به لحاظ اجرا و دکور و بازی حرفی برای گفتن ندارند

  8. در شهری که صد در صد مردمش شیعه و عاشق اهل بیت(ع) هستند نیازی به این نمایش بازی ها و صرف هزینه های گزاف نیست . بهتر است پول بیت المال را صرف اشتغال و ازدواج جوانان کنند.

    1. باسلام اگر صد درصد شیعه هستند پس چرا مراسمات در هیات مذهبی با حضور اندک سیعیان برگزار میشه چرا برای همین شیعه ها برای جلسات بدون خروجی حاضرن شرکتکنند و وقت بذارند ولی برای جلسات مذهبی نه
      تازه لفظ شیعه رو برای هرکسی بکار نبرید چون شیعه از نظر اهلبیت هیچوقت گناه نمیکند

      1. اگر مشکل اشتغال ، ازدواج و اقتصادی برطرف شود قطعا در مراسمات شرکت میکنند. جوانی که هشتش گرو نه اش هست این گونه برنامه ها دردی را دوا نمی کند و بر اعتقاداتش چیزی را اضافه نخواهد کرد.

        1. یکی ازدلایل ( نمی خواهم روی گردانی بگم) کم اقبالی مردم به انجام واجبات وترک محرمات دو وچندگانگی حرف وعمل کسانی است که در شهرستان خودراهمه کاره دین ودنیای مردم میدانند است ولذااگراحکام اولیه وحتی ثانویه وملزومات دین ومردم داری را بخواهند احیا کنند این قبیل کارهای هزینه بر جایگاهی نداردجزاینکه عده ای برای نمایش و……خودرابان معرکه برسانند وبگویند مادین دار هستیم .به نظرمن این قبیل اعمال هزینه بر و…وهن شیعه است.خدایاخودت اراده صحیح دینداری ودین نگه داری رابه مبلغان دینت بده بحق مولایی که کاسه شیرراکه بیشترازاندردسترس نداشت را به یتیمان میرساند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =