بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) برگزار می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با بیان اینکه هر ساله برای نکوداشت امامزادگان برنامه‌هایی برگزار می‌شود، افزود: امسال هم بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی محمدی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی با تبریک عید بزرگ مسلمانان عالم و تسلیت حجاج ایرانی در اثر سوءمدیرت سعودی‌ها، اظهارداشت: این فاجعه به حدی بزرگ بوده ‌که همه مسلمانان را در عزادار کرده است و این تنها ناشی از بی‌کفایتی آل سعود ‌است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با بیان اینکه هر ساله برای نکوداشت امامزادگان برنامه‌هایی برگزار می‌شود، افزود: امسال هم بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین مراسم‌هایی برای شناخت مردم را نسبت به این امامزادگان بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: ارسال ۲۰۰ مقاله به این کنگره در رابطه به این امامزاده بزرگوار نشان از علاقه‌مندی مردم به این امامزدگان است.

محمدی با بیان اینکه بقعه این امامزاده بزرگوار در جاده طبس قرار دارد، تصریح کرد: هر سال بیش از ۶ میلیون نفر این امامزاده را زیارت می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با بیان اینکه این ‌امامزاده که آیت الله واعظ طبسی عهده‌دار وظیفه تولیت آن است هر ساله فعالیت‌های فرهنگی بسیاری انجام می‌دهد، افزود: بیش از ۲ هزار فعالیت فرهنگی در قالب‌های مختلف نشان از عزم جدی مسئولان این شهر برای بزرگداشت این امامزاده است.

وی خاطرنشان کرد: نامه امام‌رضا (ع) به والی طبس پیرو مفقود شدن این امامزاده نشان از اهمیت شخصیت ایشان دارد.

محمدی با اشاره به اینکه امامزاده‌ها می‌توانند مراکز فرهنگی باشند، خاطرنشان کرد: در بقاع متبرکه سخنان مراجع و بزرگان دین در رابطه با امامزادگان آورده شده ‌تا مردم نسبت به این امامزادگان شناخت پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =