مهمترین معروف تقویت نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: مهمترین معروف تقویت نظام اسلامی و بدترین منکر تضعیف نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با تسلیت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان اظهار داشت: حرمت‌داری ماه محرم به آن است که به شیوه ائمه علیه‌السلام عزاداری کنیم و دقت کنیم که عزاداری‌هایمان مخلوط با بعضی از خرافات و مسائلی که جزء عزاداری امام حسین علیه‌السلام نیست، نشود.

وی با اشاره نامگذاری هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: آنچنان که از فرمایشات خود امام حسین علیه السلام نقل شده هدف قیام امام امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم افزود: اگر خدای نخواسته جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر نکند آن جامعه ذلیل می‌گردد، دشمن بر آنها مسلط می‌شود و بعد هم هر چه خوبان دعا کنند دیگر دعای آنان به اجابت نمی‌رسد.

وی ادامه داد: در راه امر به معروف و نهی از منکر، فداکاری و ایثار لازم است همچنانی که امام حسین علیه‌السلام در این راه فداکاری کردند.

امام جمعه طبس مهمترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر را از بین بردن یک رژیم غاصبانه و ظالمانه دانست و اظهار داشت: وقتی یک رژیم غاصب و ظالم باشد همه منکرات را انجام می‌دهد و جلو معروفات را می‌گیرد.

وی با اشاره تصویب و ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر این قانون همه اداره‌ها نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها هر کدام در جایگاه خودشان وظیفه دارند هم مردم را نسبت به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر مطلع سازند، منکرات و معروفات را تبیین کنند و هم نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به روایات اسلامی گفت: مهمترین معروف تقویت نظام اسلامی و بدترین منکر تضعیف نظام اسلامی است.

خطیب جمعه طبس با اشاره به حادثه تلخ منا گفت: خانه کعبه محور است و همیشه باید اطراف خانه کعبه شلوغ باشد، دشمن از قدیم تا به امروز توطئه می‌کرده تا بلکه بتواند اطراف خانه کعبه را خلوت کند.

وی گفت: خیانت‌هایی که امسال در عربستان انجام شد بر اساس بعضی از ادله‌ای که وجود دارد سهوی نبوده و بلکه برنامه‌ریزی شده بوده است و از حادثه مسجدالحرام گرفته تا حادثه منا دست صهیونیست‌ها در آن‌ها حتما فعال بوده است.

امام جمعه طبس تاکید کرد: آل سعود لیاقت و شایستگی برای مدیریت حرمین شریفین را ندارند و مسلمانان باید دست به دست همدیگر دهند و حرمین شریفین را مسلمانان اداره کنند تا مردم در امنیت اعمال حجشان را انجام دهند.

قیام امام حسین علیه السلام، هفته امر به معروف و نهی از منکر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط دژخیمان رژیم شاه در سال ۵۷، سالروز پیوند اولیاء و مربیان، سالروز درگذشت آیت الله مهدوی کنی، روز تربیت بدنی و ورزش و تصویب طرح برجام در مجلس از جمله عناوین و مناسبت‌هایی بودم که امام جمعه طبس در این هفته به آن‌ها اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =