انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با مشارکت ۷ هزار دانش آموز طبسی

و ما در مدرسه یاد گرفتیم تا چگونه به یکدیگر احترام بگذاریم و چطور قوانین را رعایت کنیم، همه چیز در چهارچوب نظم و قانون بود و این لذت انتخابات را بیشتر می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، یاد روزهای مدرسه ام افتادم سه روز مهلت تبلیغات بود و تراکت‌هایی که نامزدها بر در و دیوار مدرسه در آن فرصت سه روز زده بودند و جالبتر تبلیغات و نوشته‌های روی آن بود.

یکی از نامزدها با خطی درشت نوشته بود رای فقط فلانی و اسم خودش را نوشته بود و دیگری زده بود اگر به فکر مدرسه ای آباد هستید به من رای بدهید!

کاندیدها مهلت داشتند پشت تریبون بروند و از برنامه های خود صحبت کنند شور و هیجانی در آن چند روز مدرسه را فرامیگرفت، همه خوشحال از اینکه که قرار است پای صندوق برویم و رای دهیم هر کلاس تلاش میکرد تا شورا از کلاس خود انتخاب شود.

یکی از کاندیدا گفته بود اگر رای بیاورد پست خوبی به کسانی که به او رای دهند میدهد! یکی از ان پست های خوب مسئول کتابخانه بود و خدا میداند که در آن زمان مسئول کتابخانه چه ابهتی داشت!

اغلب کاندیداها سعی میکردند تا از مطرح کردن اردوی مدرسه رای جمع کنند بعد از سه روز حالا نوبت انتخاب بود و کسانی که رای میاوردند شیرینی توزیع میکردند و کسانی که رای نیاوردند هم به آنها مسولیتی میدادند و آنها هم مشتاقانه انجام میدادند هر چند که مسولیت آنها در حد شورا نبود و جالب اینکه اولین کسانی که قول همکاری با شورا را میدادند همین‌ها بودند.

و ما در مدرسه یاد گرفتیم تا چگونه به یکدیگر احترام بگذاریم و چطور قوانین را رعایت کنیم، همه چیز در چهارچوب نظم و قانون بود و این لذت انتخابات را بیشتر می‌کرد.

و امروز شاهد انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس هستیم با همان شور و هیجانی که در سال‌ها قبل هم وجود داشت و با همان نظم خودش و این را میتوان مدیون مدیران و مسئولین مدارس دانست.

هفت هزار دانش‌آموز طبسی هم در هجدهمین دوره  انتخابات شوراهای دانش آموزی، پای صندوق رفتند و هر دانش آموز در تعرفه خود به پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر به عنوان اعضای علی البدل رأی می‌دهد.

هر مدرسه از لحظه رای انداختن دانش‌آموزان خود عکس میگیرد تا در بایگانی افتخارات خود نگه دارد.

محمود جلالی معاون مدیر کل ومدیر آموزش و پرورش طبس در مراسمی که به همین منظور در دبیرستان شبانه روزی شهید باهنر طبس برگزار شد گفت: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت را جدا از دموکراسی که غرب شعارش را می دهد، جزو اصول دین اسلام است که در قرآن و سنت ریشه دارد و شخص پیامبر(ص) در موضوعات مختلف به شور و مشورت و نظرخواهی از اصحاب می پرداختند.

محمود جلالی ادامه داد: حضور مسئولان شهرستان در این مراسم نشان دهنده اهمیت انتخابات شوراهای دانش آموزی و توجه جدی به مسائل آموزش و پرورش و همچنین مبین وحدت و همدلی مسئولین است.

در این مراسم که حضور مسئولین طبس باعث دلگرمی دانش‌آموزان شده بود زنگ شوراها به صدا درآمد و مسئولین از چگونگی و روند برگزاری انتخابات بازدید کردند.

شورا-دانش11شورا-دانش2-2شورا-33شورا-44گزارش: هیأت تحریریه پایگاه اطلاع رسانی طبس

دیدگاهی در “انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با مشارکت ۷ هزار دانش آموز طبسی

  1. آره یادش بخیر، چه شور و هیجانی بود من از انتخابات تو راهنمایی یادمه خیلی هیجان داشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =