مشکلات اقتصادی بهانه‌ای غیرموجه برای ازدواج نکردن است

مشکلات اقتصادی بهانه‌ای غیرموجه برای ازدواج نکردن است

 به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس، خطبه نخست را به بیان اهمیت موضوع ازدواج اختصاص داد و اظهار داشت: زن و مرد هر یک به تنهایی نمی‌توانند زندگی مثمر ثمر و بامعنایی داشته باشند و وجود زن و مرد در کنار یکدیگر است که به زندگی معنا و مفهوم می‌بخشد.

وی یادآور شد: چنانچه ازدواج با شرایط مورد تأکید اسلام انجام شود، زندگی فردی و اجتماعی موفقی شکل خواهد گرفت، اما متأسفانه امروز در بیشتر ازدواج‌ها، معیارها و ضوابط اسلام رعایت نشده و معمولاً مشکلات متعددی در زندگی‌ها ایجاد می‌شود.

خطیب جمعه طبس تصریح کرد: زمانی که دختر و پسر به سن و شرایط ازدواج رسیدند باید فوری برای ازدواج اقدام کنند چراکه ازدواج در سن جوانی مورد تأکید اسلام، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وی ادامه داد: بسیاری از دختران و پسران به این بهانه که از نظر اقتصادی و معیشتی مشکل دارند یا مثلاً فاقد مسکن و شغل مناسب هستند ازدواج نمی‌کنند، در صورتی که این اشتباه است و خداوند به برکت ازدواج مشکلات را برطرف کرده و در زندگی گشایش و توسعه ایجاد می‌کند.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه از نظر پیامبر اکرم(ص) هیچ بنایی در اسلام دوست داشتنی‌تر از ازدواج نیست، افزود: چنانچه در جامعه‌ای میزان ازدواج کاهش یابد به طور قطع افزایش مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی آن جامعه را درپی خواهد داشت و برعکس با افزایش میزان ازدواج، آمار ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی از خداوند متعال خواست تا موانع و مشکلات ازدواج دختران و پسرانی که در آستانه ازدواج قرار دارند را برطرف کند.

مهاجریان همچنین با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خراسان شمالی درباره موضوع کنترل جمعیت، خاطرنشان کرد: اگر در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کنترل جمعیت به مصلحت بود اما همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، کنترل جمعیت از سال ۱۳۷۰ به بعد به مصلحت کشور نبوده و نیست.

وی یکی از فواید ازدواج را افزایش نسل مسلمانان دانست و اضافه کرد: جمعیت کشور رو به سمت پیری می‌رود که این موضوع طی سال‌های آینده کاملاً مشهود خواهد بود و در چنین شرایطی ادامه سیاست‌های کنترل جمعیت جایز نیست.

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر جمعی از مسئولان شهرستان طبس با مقامات کشوری اشاره کرد و گفت: این سفر و گفت‌وگو با مسئولان بالادست در راستای پیگیری برای تسریع پروژه‌های مهم شهرستان طبس و منطقه از جمله توسعه و بهبود راه‌های شهرستان به ویژه راه طبس – بشرویه انجام شد.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه درباره نفوذ هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی سخن گفت و بیان کرد: هواپیمای بدون سرنشین حزب‌الله لبنان که ساخته دست دانشمندان ایرانی است موفق شد از سپر دفاعی به اصطلاح نفوذناپذیر رژیم صهیونیستی عبور کرده، صدها کیلومتر وارد سرزمین‌های اشغالی شده و از مناطق مهم نظامی رژیم صهیونیستی اطلاعات جمع‌آوری و ارسال کند.

امام جمعه طبس ادامه داد: این موفقیت بزرگ حزب‌الله، غرور کاذب رژیم صهیونیستی را شکست و صهیونیست‌ها را سردرگم کرد که البته قطعاً قدرت حزب‌الله و مسلمانان بسیار بیشتر از این‌هاست.

گرامیداشت یاد شهدای جمعه خونین مکه در ششم ذی‌حجه سال ۱۳۶۶ و یاد شهید طبسی این حادثه شهیده لیلا حسنی، تسلیت سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع) در هفتم ذی‌حجه سال ۱۱۴ هجری قمری، تأکید بر اهمیت دعا در روز عرفه، یادآوری سالروز افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه قانون کاپیتولاسیون، گرامیداشت عید قربان و بیان اهمیت قربانی کردن در روز عید قربان از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − چهار =