آیت الله واعظ طبسی چهره‌ای نامحدود بود

امام جمعه موقت طبس گفت: آیت الله واعظ طبسی چهره ای نامحدود بودند، درست است که ایشان در خراسان تولیت و نمایندگی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را داشتند اما هیچگاه محدود به خراسان و ایران نیاندیشیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام احمد مؤدب امام جمعه موقت طبس در خطبه های نماز جمعه با تسلیت درگذشت آیت الله واعظ طبسی گفت: این عالم مجاهد استوانه ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی و یار دیرین حضرت امام(ره) و رهبری، چهره ای سیاسی، بسیار آگاه و تیزبین و فارغ از دنیا و امیال دنیایی و تعلقات مادی بود.

وی افزود: چهره های برجسته تا زنده هستند آنگونه که هستند شناخته نمی‌شوند.

امام جمعه موقت طبس با اشاره به آیات و روایات اسلامی گفت: هر گاه یک عالم فقه بمیرد در اسلام رخنه ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی آنجا را پر نمیکند.

وی با اشاره به مبارزات آیت الله واعظ طبسی در طول انقلاب گفت: وقتی فتنه ۸۸ آغاز شد و باید از ناحیه خواص جامعه محکوم می‌شد، ایشان بهترین موضع‌گیری را داشتند.

حجت الاسلام مؤدب گفت: چند سال پیش در چنین ایامی که پس از انتخابات بود به همراه امام جمعه طبس خدمت آیت الله واعظ طبسی رسیدیم و سه نکته امام جمعه مطرح کردند و ایشان هم سه پاسخ دادند.

وی ادامه داد: عنوان شد که طلبه های طبس، فعالند و تلاش می‌کنند.و ان‌شاءالله منطقه طبس با وجود آقایان بی‌نیاز خواهد شد و موضوع دومی که عنوان شد این بود که نماینده ای که در آن دوره انتخاب شده بود طبسی و بومی است و موضوع سوم هم مشکلات شهرستان طبس را گفتیم.
وی گفت: ایشان در پاسخ گفتند اما طلاب را برای طبس تربیت نکنید امروز تربیت طلبه برای طبس و برای ایران کار درستی نیست باید تربیت جهانی بکنید، برای جهان نیازمند طلبه هستیم نه برای یک محدوده مختصر.

وی ادامه داد: ایشان در خصوص نماینده بومی فرمودند: نماینده کجایی باشد فرقی نمی‌کند بلکه باید نماینده اصولی، شایسته و مؤمن باشد اگر معیارها را دارد هر جا باشد فرقی نمیکند.

وی افزود: در مورد موضوع مشکلات طبس که خدمت ایشان گفتیم فرمودند: برای مشکلات طبس تنها فکر نکنید برای مشکلات جهان اسلام و جهان طرح و برنامه داشته باشید.

امام جمعه موقت طبس گفت: ایشان چهره ای نامحدود بودند و درست است که ایشان در خراسان تولیت و نمایندگی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را دارد اما هیچگاه محدود به خراسان و ایران نیاندیشیده است.

وی گفت: عمده چهره های مؤثر فرهنگی امروز در کشور که به بازدهی رسیده اند دانشجوهای تربیت شده در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =