دانش آموز طبسی به مجلس میرود /+نطق انتخاباتی

دانش آموز طبسی منتخب استان خراسان جنوبی راهی مجلس میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، در انتخابات هشتمین دوره مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران که در مرکز استان برگزار شد، فاطمه یعقوب زاده از دبیرستان نمونه دولتی پنجم اردیبهشت شهرستان طبس ، حائز اکثریت آرا گردید و به عنوان یکی از دو دانش آموز منتخب استان خراسان جنوبی به این مجلس راه یافت.

این اولین بار است که دانش آموزی از طبس موفق به راه یافتن به مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران شده است.

مجلس دانش آموزی از سال ۱۳۸۰ و براساس آیین نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شکـل گـرفته است که ۱۵۰ نماینده دارد و هر ۲ سال یک بار از میـان دانـش آموزان سراسر کشور و در پی برگزاری انتخابات سراسری ۳مرحله ای به ترتیب در سطح مدارس، مناطق آموزش و پرورش و استان ها انتخاب می شوند.

منبع صوت: پیش فر طبس

4 دیدگاه دربارهٔ «دانش آموز طبسی به مجلس میرود /+نطق انتخاباتی;

  1. درود و تشکر فراوان از مسئولان استان عزیزمان خراسان جنوبی که زمینه حضور ملی دانش آموزان طبس را فراهم کردند.

    1. ربطی به مسئولان استان ندارد و در کل مسئولان دخالتی در فراهم کردن زمینه حضور دانش آموزان طبس در مجلس دانش آموزان ندارند بلکه ابتدا انتخابات شورای دانش آموزی در سطح مدارس برگزار شده و دانش آموزان با انتخابات از میان نامزدها اعضای شورای دانش آموزی مدرسه را انتخاب می کنند و سپس شوراهای دانش آموزی کلیه مدارس شهرستان با انتخابات شورای دانش آموزی شهرستان را انتخاب کرده و سپسس شوراهای دانش آموزی شهرستانها شورای استان را انتخابات و سپس سپس به همین ترتیب در نهایت نمایندگان مجلس دانش آموزی با انتخابات تعیین می شوند و انتخابی اند نه انتصابی که مسئولان استان بخواهند لطف کنند و این امتیاز را برای دانش آموزان طبسی قائل شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =