لزوم توجه بیشتر به اقامه مطلوب نماز

خبرگزاری فارس: لزوم توجه بیشتر به اقامه مطلوب نماز

 به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان طبس، اظهار داشت: در طول ۳۳ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اقدامات خوبی برای اقامه نماز انجام شده، اما در حد شأن نماز نبوده و همان طور که در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز نیز آمده، همگی باید اذعان کنیم که در انجام وظایف خود در قبال اقامه نماز کوتاهی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید از این پس مجلس، دولت و سایر مسئولان تلاش و توجه خود را در راستای اقامه بیشتر و مطلوب‌تر نماز افزایش دهند.

امام جمعه طبس یادآور شد: هدف اصلی پیامبران و ائمه اطهار(ع) جلوگیری از فساد، تباهی و ناهنجاری در جامعه و سوق دادن بندگان خدا به سوی تعالی، ترقی و سعادت دنیا و آخرت است که براساس آیات و روایات چنانچه نماز به نحو شایسته اقامه شود تباهی و فساد از جامعه رخت بربسته و راه برای تعالی و سعادت دنیا و آخرت بندگان خدا فراهم خواهد شد.

مهاجریان در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت اقامه نماز در معادن طبس را نامطلوب دانست و بیان کرد: علی‌رغم اینکه در برخی معادن طبس امکانات حداقلی برای اقامه نماز فراهم شده، اما براساس گزارش‌های دریافتی در بسیاری از معادن طبس از جمله حتی معادن دولتی، شیفت‌های کاری به گونه‌ای است که امکان اقامه نماز در مهلت معین یا در اول وقت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در داخل برخی تونل‌ها نیز گرچه امکانات مختصری برای اقامه نماز درنظر گرفته شده، اما مطلوب نیست که باید به موضوع اقامه نماز در معادن توجه بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه معمولاً اذان مسجد شهرک ولیعصر شهر طبس به صورت ناهماهنگ و حتی زودتر خوانده می‌شود، اذعان داشت: تاکنون چندین بار به هیئت امنا و مؤدن این مسجد تذکر داده شده و باتوجه به ادامه این مشکل لازم است برخورد مناسبی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =