شرکت ۱۰۰ هزار نفر در مسابقات فرهنگی پژوهشی میقات الرضا(ع)

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مسابقات فرهنگی پژوهشی میقات الرضا(ع)شرکت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حمزه سپهریان گفت: در سال گذشته ۲۸۴ مسابقه فرهنگی و پژوهشی توسط کارگاه قرآن و نهج البلاغه میقات الرضا(ع) در مقاطع سنی بزرگسالان و خردسالان برگزار شد که مورد استقبال ویژه مخاطبان قرار گرفت.

وی افزود: «مشکوه»، «در سایه سار نهج البلاغه»، «در مسیر بهشت»، «نورالهدی»، «آفتاب ولایت»، «آیین رضوی»، «بصیرت»، «فروغ هدایت»، «نسیم میعاد»، «خطبه غدیر» و «معرفت عاشورایی» از جمله مسابقات فرهنگی، پژوهشی برگزار شده در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) است.

سپهریان ادامه داد: برخی از این مسابقات به صورت هفتگی و برخی دیگر در مناسبت‌های مختلف مذهبی در طول سال ویژه زائران و مجاوران بارگاه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی در موضوعات مختلف، قرآن، سیره و سبک زندگی امام علی(ع) و … از دیگر برنامه‌های کارگاه آموزشی قرآن ونهج البلاغه میقات الرضا(ع) است، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ جلسه آموزشی با موضوعات مختلف در کارگاه قرآن و نهج البلاغه میقات الرضا(ع) برگزار شد که در آن۳۰ هزار نفر از علاقه مندان به یادگیری علوم و معارف اسلامی حضوری فعالی داشته‌اند.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به فعالیت این کارگاه آموزشی از سال ۱۳۸۷ افزود: در کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه علاوه بر برگزاری جلسات آموزشی، آثار پژوهشی با محوریت علوم قرآنی و علوی با همکاری فراگیران تالیف می‌شود.

سپهریان هدف از راه اندازی کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه را گسترش فرهنگ قرآنی و علوی در بین نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: این واحد آموزشی با گردآوری کتب تفسیری در زمینه‌های قرآن و نهج البلاغه و تهیه و تنظیم جزوات با موضوعات معارف اسلامی سعی دارد مخاطبان به ویژه جوانان را با این دو کتاب انسان ساز بیش از پیش آشنا سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =