صیانت از ارزش‌ها در ادارات بر عهده شخص مدیر هر دستگاه است

طبس نیوزمعاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس، حفظ ارزش‌ها و پیشبرد اهداف امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و در بین کارکنان را بر عهده مدیر هر دستگاه دانست.

در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد برگزار شد اعضای چارت سازمانی این ستاد تعیین شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری طبس؛ امام جمعه و رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر طبس در این جلسه که در محل فرمانداری تشکیل شد، در خصوص اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و تأثیر این فریضتین در ارتقای وضعیت مادی و معنوی جامعه مطالبی را ایراد کرد.

حجه الاسلام «سید ابراهیم مهاجریان» بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان و همگان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اختصاص اعتبارات لازم به ستاد تأکید نمود.

حجه الاسلام «اخلاقی فرد» امام جمعه عشق آباد نیز عملی شدن صورتجلسات و مصوبات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را امری ضروری برشمرد.

وی اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیش بینی‌هایی که معظم له برای جریان‌های سیاسی و اجتماعی دارند و همچنین با عنایت به وجود برخی منکرات در جامعه، باید نهادی در کشور وجود داشته باشد تا مسائل مربوط به این فرایض الهی را پیگیری کند. امام جمعه دیهوک ضمن سخنانی لزوم پشتوانه قانونی آمر به معروف را از مسائل مهم عنوان کرد.

حجه الاسلام «مرتضایی نیا» نیز عملی شدن تصمیمات ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد با تشریح ساختار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: رسالت اصلی این ستاد این است که مردم نسبت به معروفات و منکرات بی‌توجه نباشند.

«غلامحسین دشتی» ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سایر مجموعه‌ها از جمله بسیج، کارخانجات و… را مهم قلمداد و آموزش، تبلیغات برای فراگیری این فریضتین، تذکر لسانی و پیشگیری از وقوع منکرات و تلاش برای گسترش معروفات را از وظایف این شورا‌ها عنوان کرد.

معاون استاندار، شناسایی نقاط قوت و فعالیت‌های مفید در راستای ترویج معروفات و تشویق برای گسترش این فعالیت‌ها و از سوی دیگر پیشگیری و رفع منکرات را از دستور کار اصلی جلسات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ استانداری به دستگاه‌ها، صیانت از ارزش‌ها و به ویژه موضوع حجاب و عفاف در ادارات را به عهده شخص مدیر هر دستگاه دانست.

«احمد طالبیان مقدم» فرماندار طبس نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های ستاد پرداخت و خواستار تأمین اعتبارات و پشتیبانی مالی ستاد از سوی استان شد.

در این جلسه مقرر شد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های تابعه شهرستان به ریاست امام جمعه آن بخش تشکیل شود.

سرکشی بدون اطلاع قبلی از ادارات به منظور بررسی اجرای مصوبات ستاد و وضعیت حجاب و عفاف کارکنان و رعایت و تکریم شعائر و مظاهر اسلامی یکی دیگر از مصوبات بود.
همچنین در این جلسه، «احمد طالبیان مقدم» فرماندار طبس به عنوان قائم مقام مسئول ستاد، سرهنگ پاسدار «رجبعلی غلامی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس به عنوان دبیر، «سید احمد کمیلی» برای مسئولیت تشکل‌های مردمی، «سید عبدالرحیم رحیمی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مسئولیت فرهنگی، «عبد الجواد پارسافر» دادستان عمومی و انقلاب به عنوان مسئول سازمان اجرایی و «جلال ابراهیمی» نیز به عنوان مسئول دفتر ستاد معرفی شدند.

همچنین مسئولیت امور مربوط به ادارات و کاخانجات به ناحیه مقاومت بسیج طبس محول شد.

عکس های مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شانزده =