بازار داغ حلیم در گرمای رمضان طبس/ +تصاویر

بازار داغ آش و حلیم در ماه مبارک رمضان یکی از جلوه‌های زیبای مناسبت این ماه در طبس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، این روزها که در ماه پربرکت رمضان هستیم شور و نشاط مردم نیز بیشتر شده و گاهی می‌شود گفت حال و هوا تغییر کرده است.

آش و حلیم یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار در بین مردم می‌باشد که در این ماه طرفداران.بیشتری پیدا می‌کند، اگر در ساعات نزدیک به افطار در شهر گشتی بزنیم متوجه این ظرف های حلیم و  شله در دستان مردم خواهیم شد.

امروز به سراغ چند آشپزخانه ای رفتم که حلیم را پخت و آماده می‌کردند و باید بگویم روزه‌داران با وجود هوای گرم، از این غذا بسیار استقبال می‌کنند و صف‌های حلیم گویای این مطلب است.

وقتی که برای تهیه عکس به مطبخ میرفتم در کوچه و خیابان تبلیغات حلیم و آش برایم جالب بود تابلوهایی که بیشتر در ماه رمضان فقط دیده می‌شود و هر سال نیز بر تعداد آن اضافه می‌شود چرا که تعداد مراکز پخت و توزیع حلیم افزایش می‌بابد.

البته از این نکته نباید غافل بود که خود نوعی اشتغال موقت محسوب می‌شود چرا که بعد از محرم، فصل آش و حلیم در طبس ماه رمضان است.

حلیم به دلیل داشتن گندم، علاوه بر خاصیت سیرکنندگی بالا منبع بسیار خوب روی، منیزیم، آهن و نیاسین است. البته اگر در تهیه این غذا از گندم سبوس‌دار که فیبر زیادی دارد استفاده شود، در بهبود برخی از بیماری‌های دستگاه گوارش، سرطان روده و سینه نیز موثر خواهد بود.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =