کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت مورد استقبال مردم عشق آباد قرار گرفت

کاروان جاده ولایت متشکل از ۲۸ ورزشکار دوی استقامت روز چهارشنبه وارد شهر عشق آباد شدند و مورد استقبال مردم و مسئولین این شهر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، کاروان جاده ولایت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) وارد شهر عشق‌آباد طبس شدند.

سرپرست کاروان جاده ولایت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری طبس گفت: خداوند توفیق داد هفتمین جشنواره فرهنگی، ورزشی رضوی، جاده ولایت به صورت دوی امدادی استقامتی را برگزار کنیم.

امیر زارعی افزود: حرکت کاروان در هشتم مرداد ماه از شلمچه که دروازه ورود امام رضا(ع) به ایران بود آغاز شده است و تا مشهد مقدس ادامه دارد.

وی ادامه داد: اعضای این کاروان تاکنون هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر را طی و از استان های خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس و یزد عبور کرده اند و هم اکنون در خراسان جنوبی هستند.

سرپرست کاروان جاده ولایت گفت: خداوند توفیق داد هفتمین جشنواره فرهنگی، ورزشی رضوی، جاده ولایت به صورت دوی امدادی استقامتی را برگزارنماییم.

امیر زارعی افزود: حرکت کاروان در هشتم مرداد ماه از شلمچه که دروازه ورود امام رضا(ع) به ایران بود آغاز شده است.

وی ادامه داد: این کاروان تاکنون هزار و چهارصد کیلومتر را طی مسیر کرده است.و از استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، یزد گذر کرده ایم و اکنون در استان خراسان جنوبی هستیم.

سرپرست کاروان جاده ولایت گفت: کاروان جاده ولایت متشکل از ۲۸ ورزشکار است و قشرهای مختلفی از جمله جانباز، کسبه، دانشجو، ارتشی و کارمند این کاروان را همراهی می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که کاروان جاده ولایت در شب ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس باشد و افزود: در ۲۳ مرداد ماه در حرم رضوی ان‌شاءالله نائب الزیاره همه کسانی که التماس دعا گفتند خواهیم بود.

وی با بیان این که شعار این کاروان «فرهنگ رضوی، توسعه علوی» است اضافه کرد: امسال اولین سالی بوده که به یاد شهدای حرم ورزشکار این جشنواره را مزین کردیم و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه این شهیدان عزیز باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد این رویداد فرهنگی، ورزشی طی سال‌های آتی به صورت بین‌المللی برگزار شود و مسیر کاروان از کشور عراق تا مشهد مقدس افزایش یابد.

وی گفت: در سال ۸۹ متولی این کار اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بود اما با توجه به این که سال به سال کار گستردگی بیشتری پیدا کرده است، سعی کردیم از ارگان‌های دیگر نیز کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در کاروان امسال از شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، وزارت ورزش و جوانان، ستاد بین المللی امام رضا(ع) کمک گرفتیم.

وی گفت: فرهنگ رضوی و زنده نگه داشتن مسیر امام رضا(ع) برای نسل های آینده بسیار مفید خواهد بود.

وی در خصوص جوانترین و مسن ترین افراد کاروان نیز گفت: مسن ترین فرد کاروان که فردی واقعا ورزشکار هستند آقای خاکسار با ۸۴ سن از استان فارس و جوانترین فرد نیز آقای حسین زاده از همان استان با سن ۱۹ سال هستند که در جمع کاروانیان حضور دارند.

خراسان جنوبی در روزهای ۱۹ تا ۲۱ مرداد در شهرهای طبس و عشق آباد ،میزبان کاروان ورزشی جاده ولایت است.

از شهرستان طبس علیرضا علی‌نیا و مرتضی حلوانیان این کاروان را تا حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس همراهی خواهند کرد.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 12 =