حضور ۴۰۰ دانش‌آموز طبسی در اردوی راهیان نور

حدود ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دوم دبیرستان شهرستان طبس در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

حضور ۴۰۰ دانش‌آموز طبسی در اردوی راهیان نور

 به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، مراسم بدرقه دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه شهرستان طبس که به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند، در محل امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

در این اردو تعداد ۴۰۰ دانش‌آموز دختر پایه دوم متوسطه طبس، در قالب ۹ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان اعزام شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس در مراسم بدرقه دانش‌آموزان به بیان اهداف برگزاری اردوی راهیان نور پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمن در جریان جنگ نرم به دنبال تضعیف اعتقادات، باورها و ارزش‌های دینی و الهی جوانان‌مان است، اردوهای راهیان نور با هدف مقابله با این جنگ از طریق آشنایی جوانان با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

رجبعلی غلامی با اشاره به اینکه این اردوها به‌ وسیله سازمان بسیج مستضعفین و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، افزود: بهترین زمان و عصری که اعتقادات ملت در اوج خود بود و مردم توانستند با تکیه بر ایمان، ارزش‌های اسلامی و توکل به خدا در مقابل تمام بدخواهان و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایستاده و دشمنان را منکوب و نابود کنند، دوران هشت سال دفاع مقدس بود و اکنون برای انتقال آن ارزش‌های والا به نسل جوان، اردوهای راهیان نور برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که این کار عظیم و باارزشی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و جهاد باعث تثبیت، استمرار و صدور انقلاب اسلامی شد، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی و ملت ایران به برکت خون شهدا و ایثارگری و فداکاری رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، برای دنیا به یک نمونه و الگو تبدیل شده‌اند و بیداری اسلامی نیز نشأت گرفته از انقلاب ایران است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس با اشاره به اینکه هر اتوبوس از کاروان راهیان نور دارای یک مدیر، روحانی و راوی است، از دانش‌آموزان خواست تا خاطرات این سفر را مکتوب کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: این تعداد دانش‌آموز به وسیله ۹ دستگاه اتوبوس در مدت پنج روز از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان از جمله طلائیه، هویزه، دهلاویه، اروندکنار، خرمشهر و شلمچه بازدید خواهند کرد که برای هر یک از دانش‌آموزان هدبند بسیج دانش‌آموزی برای رعایت حجاب، و همچنین چفیه و پیشانی‌بند تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

غلامی همچنین از برگزاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزان پسر پایه دوم متوسطه طبس طی چند ماه آینده خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =