اجرای بیش از ۳۰ برنامه محوری در طول دهه وقف در طبس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: دهه وقف از هفتم آذر (۲۷ صفر) آغاز و تا ۱۶ آذرماه ادامه دارد که در طول آن بیش از ۳۰ برنامه محوری در طبس اجرایی خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی ظهر امروز در خصوص دهه‌وقف، اظهار داشت: وقف یکی از اقدامات ماندگار در زندگی انسان بوده که در گذر زمان منافع آن برای امورات خیر هزینه و همچنان ‌که موقوفات چند صد ساله وجود دارد که به واسطه اجرای نیت موقوفه، نام واقف نیز زنده مانده و این اهمیت وقف با رویکرد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه وقف مانع انباشت ثروت و نقدینگی در یکجا شده و در حد خود از بروز جرائم، تخلفات و فسادهای مالی و اقتصادی جلوگیری می‌‌کند، تصریح کرد: این موضوع بدین معنا بوده که هر چقدر حجم اموال و نقدینگی یک جامعه در حوزه موقوفات گردش داشته باشد به همان میزان از گردش مالی جرائم اقتصادی کاسته شده و در عمل زمینه را برای فعالیت مفسدان اقتصادی تنگ‌تر می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس عنوان داشت: وقف بیشتر یعنی کمک بیشتر به سلامت اقتصادی جامعه و مومنان با بخشیدن مال خود در راه خدا در حقیقت باقیات الصالحات ارزنده‌ای را برای خود بر جای می‌گذارند که با توجه به نیاز فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه به تولید علم و دانش، اقدام به انجام این سنت نبوی در امور علمی و فرهنگی در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت است.

خدایی با بیان اینکه امسال هفته وقف به دهه وقف تبدیل شده است، اعلام کرد: دهه وقف از هفتم آذر (۲۷ صفر) آغاز و تا ۱۶ آذرماه ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس شعار دهه وقف را «همه واقف باشیم» اعلام کرد و ادامه داد: تبلیغات و اطلاع رسانی مهم‌ترین رکن این دهه به‌شمار می‏ رود لذا باید از ظرفیت این دهه به خوبی استفاده کنیم.

وی به بیان برنامه‌های این دهه پرداخت و گفت: همایش همیاران وقف با حضور رؤسای شورای اسلامی و دهیاران بخش دیهوک، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر دیهوک، راه‌اندازی ایستگاه همه واقف باشیم و نمایشگاه وقف در طول دهه وقف، غبارروبی گلزار شهدا و میثاق با شهدا، نواختن زنگ وقف، دیدار با امام جمعه و معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و ارائه گزارش از فعالیت‌های اوقاف، نشست صنفی وقف با اصحاب‌رسانه از پنجم لغایت هفتم آذرماه سال جاری اجرایی می‌شود.

خدایی با توجه به ایام سوگواری پیامبر اکرم(ص) و امام‌ حسن‌مجتبی(ع) گفت: مراسم عزاداری این ایام در کلیه بقاع متبرکه، مسجد جامع و حسینیه مبارزه شهر طبس برگزار و مراسم لبیک یا رسول‌الله(ص) در دو بقعه متبرکه پیرحاجات و خواجه‌خضر با حضور دوست‌داران اهل بیت(ع) انجام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس خاطرنشان کرد: نشست صنفی وقف با جامعه قرآنی و تجلیل از مربیان حفظ، مراسم شهادت امام‌ رضا(ع) و سرکشی از بقاع، همایش همیاران وقف با حضور روحانیون و حوزه علمیه خواهران و روسای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه طبس، عیادت از بیماران و نشست صنفی با پزشکان از برنامه‌های روزهای آتی این دهه است.

وی ادامه داد: نشست با فرهنگیان در خصوص انجمن یاوران وقف، نشست صنفی با مشاورین املاک، خبرگان محلی و کارشناسان دادگستری شهر طبس، نشست صنفی با اساتید دانشگاه و دانشجویان، افتتاح واحدهای تجاری موقوفه عمادالملکی و کلنگ‌زنی پروژه سرویس بهداشتی امامزاده زنوغان و افتتاح سقاخانه این بقعه از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.

خدایی به بیان برنامه‌های جانبی پرداخت و افزود: بازدید از دو مؤسسه خیریه، چاپ بنرهای موقوفات روستایی به تفکیک روستاها جهت برپایی نمایشگاه و تعدادی از وقف‌نامه‌ها همراه با عکس واقفین، احصاء لیست واقفین زن و چاپ وقف‌نامه‌های آن در نمایشگاه وقف، مصاحبه‌های رادیویی و انعکاس اخبار از طریق شبکه‌های مجازی، اطلاع‌رسانی اخبار مربوط به هفته وقف با هماهنگی خبرنگاران بومی، تهیه بولتن اقدامات انجام شده اداره اوقاف طبس در طول سال، راه‌اندازی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در محل نماز جمعه‌های سه شهر، تبلیغات محیطی و نصب بنرها در داخل شهر طبس، دیهوک و عشق‌آباد، برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع در ایام سوگواری دهه آخر صفر همراه با برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، ارسال پیامک(مسابقه پیامکی هفته وقف)، تهیه و توزیع بسته‌های پذیرایی همراه با تبلیغات وقف در بین مردم و جلسات مربوطه از سایر برنامه‌های دهه وقف در شهرستان طبس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =