هفته قرآن و عترت فرصتی برای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی است

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت:هفته قرآن و عترت فرصت بسیار مغتنمی در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن استان از یک ‌طرف و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های در زمینه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی است.

به گزارش طبس نیوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، محمدرضا امیرحسنخانی، بیان داشت: در یک نظام اسلامی بی‌شک محوریت همه کارها و برنامه‌ریزی ها قرآن کریم و مفاهیم ارزشمند آن است.

وی اظهار کرد: اینکه دراستان ما هفته‌ای را به نام هفته قرآن و عترت بنامیم و ادارات مختلف تلاش کنند در این هفته برنامه‌های شاخص قرآنی داشته باشند و جشنواره‌های متعدد هنری و پژوهشی و .. با محوریت قرآن برگزار شود، بی‌شک در ترویج فرهنگ قرآنی مفید است.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نظام اسلامی همه معتقد به قرآن هستند ولی مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، ورود مفاهیم قرآنی به سبک زندگی و ملموس کردنتعالیم وحی است.

امیرحسنخانی ادامه داد: باید به این سؤالات در برنامه‌های قرآنی پاسخ دهیم که چگونه می تواند با محوریت قرآن کرامت انسانی را افزایش داد، چگونه اخلاق که زیر بنای دین است را در میان توده‌های مردم گسترش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف هنری در هفته قرآن و عترت که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، افزود: در خراسان جنوبی به واسطه خشکسالی کشاورزی و دامپروری از رونق افتاده است و از این منظر بیشتر به سراغ صنایع دستی رفته‌ایم که مفید ارزیابی می‌شود.

منتخب مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صنایع دستی که در آن بخشی از آیات قرآن و یا سخنان ائمه(ع) به کار رفته است هم مورد استقبال مردم است و هم نقش بی‌بدیلی در گسترش باورهای دینی دارد.

گفتنی است؛هفته قرآن و عترت، در هفته آخر آذر ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود و جشنواره‌های مختلف هنری، پژوهشی، مطبوعاتی و مسابقات مختلف قرآنی از جمله برنامه‌های این هفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =