پیام مدیرکل ارشاد یزد به مناسبت برگزاری جشنواره رستاخیز شن‌ها

بهرام عبدالحسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به مناسبت برگزاری اولین جشنواره سراسری شعر رستاخیز شن‌ها پیامی صادر کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این پیام آمده است: «رستاخیز عظیم شن‌های کویر چیزی جز وعده محکم الهی نبود، وعده‌ای که همیشه در سراسر تاریخ و در همه جوامع و اعصار جریان دارد. استکبار جهانی و چپاولگران عصر جدید همواره به دور از اعتراض ملت‌های دربند تلاش می‌کنند تا نظم نوینی متناسب با منافع و ارزش‌های خود بنا کنند و در این فرآیند از هیچ کوششی از جمله تهاجم نظامی فروگذاری نمی‌کنند.».

این پیام می‌افزاید: «واقعه طبس مولود محاسبه اشتباه سلطه‌گران بود، چرا که در محاسبات علمی و نظامی آنان هیچ جایی برای معنویت و وعده‌های بلند الهی در نظر گرفته نشده است، اما مؤمنان و معتقدان به ریسمان فرو افتاده از آسمان‌ها چنگ می‌زنند و حتی لحظه‌ای امید خود را از نصر الهی قطع نمی‌کنند.».

در انتهای این پیام آمده است: «قطعاً واقعه‌ای به چنین شکوهمندی شایسته آن است که دستمایه هنرمندان و اهل اندیشه و فرهنگ قرار گیرد. نخستین جشنواره رستاخیز شن‌ها اولین قدم در این مسیر است که امیدواریم با همت همه دست‌اندرکاران استان یزد و شهرستان طبس به نحو احسن انجام پذیرد. از خداوند منان می‌خواهم تا همواره ما را در مسیر مستقیم و صراط روشن هدایت خود محفوظ دارد و اندیشه‌های پوچ و پلید را از سر راه مؤمنان برگیرد.».

گفتنی است علاقه‌مندان تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس مستقر است ارسال نمایند.

معرفی ابعاد معنوی معجزه الهی صحرای طبس، دستیابی به افق‌های تازه در عرصه شعر و ادب متعهد و گردآوری اولین مجموعه و کتاب شعر معجزه کویر طبس از اهداف مهم برگزاری این جشنواره اعلام شده است.

همچنین داوری و انتخاب آثار اسفند ماه سال جاری و اختتامیه جشنواره اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ برگزارمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =