تعطیلی بازار در هنگام نماز جلوه‌ای از دارالمؤمنین بودن طبس است

امام جمعه طبس گفت: حضور گسترده اصناف و بازاریان طبسی در نماز جماعت اول وقت و فرهنگ‌سازی برای تعطیل شدن بازار در هنگام نماز می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین جلوه‌های دارالمؤمنین بودن طبس باشد.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: حضور گسترده اصناف و بازاریان طبسی در نماز جماعت اول وقت و فرهنگ‌سازی برای تعطیل شدن بازار در هنگام نماز می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین جلوه‌های دارالمؤمنین بودن طبس باشد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان طبس که با حضور اعضای این شورا در محل مجامع امور صنفی شهرستان طبس و همزمان با افتتاح سالن جلسات این مجامع برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل ستاد اقامه نماز اصناف و بازاریان اقدام خوبی است که باید این ستاد در راستای برگزاری هرچه مطلوب‌تر نماز جماعت اول وقت در مساجد سطح بازار و فراهم‌سازی امکان حضور همه اصناف و بازاریان در نماز جماعت تلاش کند.

وی با اشاره به شهرت یافتن طبس به عنوان «دارالمؤمنین»، بیان کرد: دارالمؤمنین بودن طبس تنها با شعار محقق نمی‌شود بلکه باید در عمل هم در این راستا تلاش شود.

مهاجریان خاطرنشان کرد: حضور گسترده بازاری‌ها در نماز جماعت اول وقت و فرهنگ‌سازی برای تعطیل شدن بازار در هنگام نماز می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین جلوه‌های دارالمؤمنین بودن طبس باشد.

امام جمعه طبس از ستاد اقامه نماز اصناف و بازاریان خواست تا به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر نماز جماعت اول وقت در بازار، از کسبه نظرسنجی شده و راهکارهای پیشنهادی آنان مورد توجه قرار گیرد و تا حد امکان نمازهای جماعت با جمعیت‌های کمتر در مساجد متعدد در مساجد کمتری متمرکز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =