استقبال بی نظیر مردم طبس از لیالی قدر

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان طبس از استقبال بی نظیر مردم در شب های قدر خبر داد و گفت: محوریت برنامه ها در طبس در آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) و مسجد جامع بود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام حسن آزاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار طبس نیوز در خصوص استقبال مردم از شب های قدر در طبس گفت: شب های قدر شب های استثنایی در ماه مبارک رمضان است که برای همه مردم مسلمان و به ویژه جوانان از جایگاه خاصی برخوردار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان طبس افزود: در روستاها و در شهر و در هر کجایی که محافل قرآنی و قرآن به سر و سخنرانی ها برگزار بود استقبال بسیار خوبی صورت گرفت.

وی بیان کرد: هر چه معرفت افراد بیشتر شود به یقین استقبال نیز بیشتر می‌شود و از آنجایی که معرفت برای مردم ما و به خصوص جوانان بیشتر شده به تبع استقبال بسیار بیشتری نسبت به سال قبل و ماقبل آن شد.

وی تصریح کرد: در شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم اعمال خاص مشترکی دارد مثلا نماز شب قدر یا استغفار بنابراین برنامه های انجام شده علاوه بر ادعیه خوانی های مشترک، سخنرانی ها، مرثیه سرایی، قرآن به سر، قرائت دعای جوشن کبیر که با شور و حال خاصی است برگزار شد.

وی ادامه داد: رسیدگی به ایتام و خانواده های مستضعف و محروم در این شب ها جایگاه خاص خود را دارد که معمولا از این فضا استفاده می‌شود و به عنوان «همیان مولا» به آنها کمک می‌شود.

وی در خصوص مرکز و محوریت برنامه های شب قدر در شهر طبس گفت: بیشترین جمعیت را در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام را داشت و پس از آن مسجد جامع کبیر طبس بود.

وی گفت: پوشش خبری شب های قدر علاوه بر خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، ویژه برنامه شب های قدر امامزاده از شبکه خاوران به صورت زنده پخش شد.

وی افزود: سخنرانان این مراسمات در مسجد جامع شب بیست و یکم حجت الاسلام محمد تقی قرائتی از اساتید حوزه علمیه قم و برادر آقای محسن قرائتی بودند و کسانی که در مراسم حضور داشتند بسیار راضی بودند و در حرم مطهر نیز حجت الاسلام اسلامی فر استاد حوزه و دانشگاه و از مداحان برجسته کشوری صحبت کردند که مردم از این سخنران نیز بسیار راضی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =