پوشش انسان نشان از میزان ارزش نهادن او برای بدن خود است

همسر شهید «عبدالله ضابط، علمدار روایتگری» گفت: لباسی که می‌پوشیم نشان می دهد انسان برای بدن خودش چه ارزشی قائل است و هر چه تنگ تر، کوتاه تر، چسب تر و بدن نما تر یعنی عملا ارزشی در کار نیست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، زهرا حسن‌پور در همایش سبک زندگی عفیفانه در طبس گفت: زندگی عفیفانه چیزی بیشتر از پوشش بدنی است.

وی ادامه داد: فلسفه اخلاق در نظام جهانبینی اسلامی حفظ کرامت انسانی است.

مبلغ نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها بیان کرد: ابلیس که رانده شده از درگاه الهی است دشمن قسم خورده انسان است و از وقتی تصمیم گرفت انسان را گمراه کند اسم شیطان به معنای گمراه کننده نیز به او تعلق گرفت.

وی افزود: اکنون در هر کجای دنیا می توانید رد پای ابلیس و اعوان و انصار او را به اسم شیاطین مختلف پیدا کنید که می خواهد انسان را از جایگاه کرامت خویش پایین بیاورد.

حسن‌پور ادامه داد: از طرفی تمام ۱۲۴ هزار پیامبر، تمام معصومین(ع)، علما، صلحا، شهدا آمده اند انسان را به جایگاه خود بازگردانند و کرامت آنها را حفظ کنند.

وی با بیان حرمت های زیارت خانه خدا گفت: کعبه با این همه مقدمه برای ورود به آن و حرمت هایی که برای آن در نظر گرفته شده است اما در روایات داریم که حرمت مومن از کعبه بالاتر است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات الهی افزود: در تفکر مومن باید همه محترم باشند و گمان سوء نسبت به دیگران جایز نیست.

وی ادامه داد: اگر برای انسان حرمت قائل هستیم باید ساحت رفتاری او را حفظ کرده و محترم بشماریم.

حسن‌پور حفظ ساخت گفتاری را از لوازم کرامت انسان برشمرد و افزود: باید در حرف زدن احترام ها رعایت شود.

وی با اشاره به این که انسان جایز نیست که به بدن خود آسیب برساند افزود: یکی از ضرر هایی که به بدنمان می رسانیم این است که در مقابل خطراتی که بدن را تحدید می کند به اندازه کافی خودمان را مجهز نکنیم.

مبلغ نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها گفت: لباسی که می‌پوشیم نشان می دهد انسان برای بدن خودش چه ارزشی قائل است و هر چه تنگ تر، کوتاه تر، چسب تر و بدن نما تر یعنی عملا ارزشی در کار نیست.

وی افزود: مشکلی اکنون با جوانانمان داریم حجاب نیست بلکه ما عفت ورزی، حریم نگه داشتن را به آنها یاد نداده ایم.

حسن‌پور اظهار کرد: هر چه بتوانیم ارزش انسانی را در فرزندامان تقویت کنیم آن وقت او خودش به خود اجازه نمی دهد که آن ارزش را ارزان بفروشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =