راه‌‌اندازی ایستگاه مطالعه در طبس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار ایستگاه مطالعه در مراکز درمانی مستقر است، افزود: در این ایستگاه‌ها ۲۱ هزار جلد در اختیار مردم قرار گرفته است و با رسیدن ۲۵ هزار جلد دیگر در شهرستان‌های طبس، قاین و فردوس نیز ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی می‌شود.

طبس نیوز: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار ایستگاه مطالعه در مراکز درمانی مستقر است، افزود: در این ایستگاه‌ها ۲۱ هزار جلد در اختیار مردم قرار گرفته است و با رسیدن ۲۵ هزار جلد دیگر در شهرستان‌های طبس، قاین و فردوس نیز ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمد قریب یکشنبه‌شب در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید استان خراسان جنوبی اظهار کرد: ایستگاه‌های مطالعه یکی از طرح‌های بسیار خوبی است که از ابتدای اسفندماه سال گذشته به طور آزمایشی کار خود را در سطح استان آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه چهار ایستگاه مطالعه در مراکز درمانی مستقر است، افزود: در این ایستگاه‌ها ۲۱ هزار جلد در اختیار مردم قرار گرفته است و با رسیدن ۲۵ هزار جلد دیگر در شهرستان‌های طبس، قاین و فردوس نیز ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از را‌ه‌اندازی ایستگاه مطالعه در ترمینال مسافربری و صداو سیما بیرجند خبر داد و گفت: ایستگاه‌های مطالعه بستر سهولت و تسهیل در دسترسی مردم به کتاب را فراهم آورده است.

قریب، یکی از مشکلات در حوزه ترویج و مطالعه کتاب را وضعیت نامناسب و کمبود فضای فیزیکی مطالعه دانست و یادآور شد: این سبب پایین آمدن سرانه مطالعه می‌شود و جبران آن تنها از طریق دولت امکان‌پذیر نیست و مشارکت خیرین در این عرصه مهم فرهنگی بسیار مؤثر و مفید واقع می‌شود.

وی به وضعیت کتابخانه‌ها در سال ۹۱ اشاره کرد و اذعان داشت: تعداد ۴۷ کتابخانه فعال با زیربنای ۱۶ هزار و۳۵۶ مترمربع داشته‌ایم که تعداد منابع در این کتابخانه‌ها ۴۵ هزار و ۳۹۸ جلد و همچنین ۳۳ هزار و ۹۳۱ عضو بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان داشت: در حال حاضر به ازای هر ۱۲ هزار و ۶۲۰ نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد و تعداد ۲۸ روستا واجد شرایط کتابخانه‌های سیار هستند که با برنامه‌ریزی باید کار خود را آغاز کنند.

قریب با بیان اینکه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید کار خود را از سال ۹۰ آغاز کرده، گفت: تعداد شش جلسه در مرکز استان با ۳۲ مصوبه اجرایی برگزار شده که ۷۵ درصد این مصوبات نیز اجرا شده است و در سطح استان نیز ۵۱ مصوبه اجرایی در این کمیته به تصویب رسید هاست که ۴۲ درصد از مصوبات در حال اجرا یا پیگیری است.

وی با اشاره به قابلیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، تصریح کرد: بر اساس طرح کمیته، هر سال باید تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر را به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =