موقوفات مطابق نیاز جامعه هدف گذاری شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: واقفان توجه داشته باشند که به نیازهای روز جامعه توجه کنند چه بسا موقوفاتی که با گذر زمان می‌توانند ماهیت خود را از دست بدهند.

به گزارش طبس‌نیوز، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در گفتگو با خبرنگار طبس‌نیوز گفت: وقف اهمیت زیادی در رفع مشکلات جامعه دارد، از این رو موقوفات باید طبق نیاز جامعه، هدف گذاری و تعریف گردند.

حجت الاسلام دادخدا خدائی افزود: وقف دارای شرایطی است و فرد واقف باید عاقل و بالغ و دارای اختیار باشد و از روی قصد قربت و با اراده خود، دارایی خود را وقف کند.

وی تصریح کرد: وقف جایگاه وسیعی در اسلام دارد و از امور خیری است که مورد توجه و تاکید و باقیات الصالحاتی ارزشمند است که بعد از مرگ نیز می‌تواند برای واقف اجر و پاداش به همراه داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس یادآور شد: امام علی(ع) اولین واقف اسلام است، در طول تاریخ اسلام نیز بزرگان دین و علما و مراجع زیادی به وقف پرداخته‌اند و دیگران را از آثار و برکات وقف بهره مند ساختند.

وی خاطرنشان کرد: در وقف هر گونه دخل و تصرف اموال متوقف می‌شود و بر اساس نیت واقف این وقف مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نظام اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه متولی وقف است و باید توجه ویژه ای به ظرفیت‌های تبلیغی، فرهنگی و آموزشی در وقف داشته باشد.

وی تاکید کرد: واقفان باید توجه داشته باشند که در وقف به نیازهای روز جامعه توجه کنند چه بسا موقوفاتی که با گذر زمان می‌توانند ماهیت خود را از دست بدهند.

حجت الاسلام خدایی با اشاره به وجود بقاع متبرکه در شهرستان طبس، گفت: مهاجرت گسترده فرزندان و نوادگان اهل بیت(ع) در طول تاریخ به ایران موجب تعدد بقاع متبرکه می‌باشد که هر یک از این ها ظرفیت فرهنگی مهمی به شمار می روند.

وی بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی این بقاع متبرکه را قطب های فرهنگی می‌دانند و حضور روحانیت و کارشناسان دینی در این بقاع در اجرای برنامه های فرهنگی بسیار ارزشمند است.

خدایی عنوان کرد: باید طبق فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری در کنار تمامی بقاع متبرکه مراکز فرهنگی دائر شوند تا بتوان از این ظرفیت بهره برد.

۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =