جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در طبس برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به میزبانی شهرستان طبس خبر داد.

طبس نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به میزبانی شهرستان طبس خبر داد.

محمد مطهری فر صبح شنبه درحاشیه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سال آینده جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به عنوان یکی از مهمترین برنامه های اداره ارشاد استان در شهرستان طبس برگزار خواهد شد.

وی افزود: موسسات قرآنی قبل از دولت نهم در استان یک مورد بوده که با پیگیری های انجام شده این رقم به ۲۶ موسسه رسیده است و این نشان از اهمیت ویژه مسئولین استان به فعالیتهای قرآنی بوده است.

وی عنوان کرد: در چهار سال اخیر نزدیک به ۸۰۰میلیون تومان به موسسات قرآنی استان کمک شده است.

مطهری فر تاکید کرد: امروز نیز آمادگی داریم تا به متقاضیان تاسیس موسسات قرانی ۶۵ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت کنیم.

وی درخصوص برگزاری همایش بزرگ علما و نخبگان شهرستان طبس  افزود: نکوداشت ها و بزرگداشتها یکی از وظایف ذاتی ارشاد استان است که قول می دهیم اعتبارات این همایش را تامین نماییم تا به نحو احسن این همایش در شهرستان طبس برگزار شود.

امام جمعه طبس در سخنانی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر فعالیتهای قرآنی در سطح شهرستان رو به رشد بوده از همه مسئولان و مخصوصا مبلغان دینی خواست تمام تلاش خود را در جهت نشر معارف قرآنی به کار گیرند.

حجت السلام مهاجریان ادامه داد: باید با تشکیل جلسات مختلف انس با قرآن و قرائت و مخصوصا تفسیر آیات نورانی قرآن از منابع معتبر باعث تحکیم آموزه های قرآنی در بین مردم و جوانان شده  و درجهت آمیختن قرآن به سبک زندگی فعالیت شود.

همچنین پیگیری کلنگ زنی پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان طبس، افزایش کیفی کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان طبس تاسقف ۶۰ کانون،پیگیری جهت ایجاد نمایندگی ارشاد اسلامی در بخشهای دیهوک و عشق آباد از موضوعاتی بود که در این جلسه مصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =