حضور ۷۰۰ طبسی در طرح اوقات فراغت امامزادگان طبس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: در برنامه اوقات فراغت در امامزادگان طبس ۷۰۰ نفر شرکت دارند.

طبس نیوز: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: در برنامه اوقات فراغت در امامزادگان طبس ۷۰۰ نفر شرکت دارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی با اشاره به اجرای برنامه طرح اوقات فراغت در برخی از امامزادگان طبس اظهار داشت: این طرح در سه امامزاده این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در امامزادگان علی، پیرحاجات و ازمیغان طبس برگزار می‌شود، ادامه داد: در این طرح نوجوانان با ترویج فرهنگ وقف، تحصیل قرآن و سیره اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند.

بعد از رمضان شرکت‌کنندگان افزایش یافتند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه در فرهنگ تشیع به قرآن و عترت توجه ویژه شده است، اذعان داشت: تفسیر عترت امام‌شناسی است، و قبل از آن باید اطلاعاتی از امامان داشته باشیم.

حسینی اجرای برنامه‌های اوقات فراغت را امسال همزمان با ماه مبارک رمضان عنوان کرد و یادآور شد: در این ماه تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح دچار نوسان شده بود.

وی با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یافته است، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۷۰۰ نفر در طرح برنامه‌های اوقات فراغت امامزادگان این شهرستان حضور دارند.

عدم آشنایی برخی از ادارات با فرهنگ وقف در طبس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از ناآگاهی برخی از مسئولان از فرهنگ وقف در طبس خبر داد و متذکر شد: این امر سبب ایجاد مشکل در احیاء و ارتقاء فرهنگ وقف می‌شود.

حسینی با بیان اینکه اداراتی مانند راه و شهرسازی، شهرداری و آب و فاضلاب این شهرستان با اوقاف همکاری ندارند، افزود: این ادارات قبل از پرداخت حق موقوفه به اجرای عملیات در آن می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این فرهنگ در برخی از ادارات طبس رایج شده است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان اهتمام و اهمیت به موقوفه داده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 4 =