برگزاری مراسم شهادت امام جعفرصادق(ع)در امامزاده سید حسین ابن جعفر(ع) طبس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در امامزاده سید حسین ابن جعفر(ع) طبس خبر داد .

طبس نیوز:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در امامزاده سید حسین ابن جعفر(ع) طبس خبر داد .

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام سید مهدی حسینی زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به اینکه این مراسم همه ساله در این امامزاده جلیل القدر برگزار  می شود افزود:در این مراسم خیل عظیم عاشقان و هیئات مذهبی از سراسر شهرستان در این امامزاده به عزاداری می پردازند .

وی اظهار داشت : این مراسم با حضور سخنرانان و مداحان در روز شهادت آن امام همام و سخنرانی مبلغان در زمینه های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی درباره آن امام مظلوم برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: رهنمودهای راه‌گشای امام صادق (ع) در زمینه‌های سلوک فردی و اجتماعی، معاشرت با دیگران، برخورد با نسل نو و جوانان، مسائل حقوقی زینت‌بخش صفحات زندگی آن حضرت و راه‌گشای مشکلات امروزی جامعه است.
حجت‌الاسلام حسینی زاده، با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در مدت ۳۴ سال امامت پربرکت خویش نقش شایسته‌ای در گسترش فرهنگ حیات‌بخش اسلام انجام داد، گفت: آن حضرت با استفاده از فرصت بدست آمده در عصر خویش وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کرد، به گونه‌ای که در دانشگاه آن حضرت حدود ۴۰۰۰ نفر شاگرد از جمله هشام بن حکم، عبدالله بن ابی جعفر، هشام بن سالم، محمدبن‌مسلم، مفضل بن عمر و جابربن‌حیان پرورش یافتند که برخی از آنان از رهبران فکری تشیع به شمار می‌آیند.
وی با بیان اینکه دلبستگی به دنیا و تعلقات آن مانع رسیدن به کمال حقیقی است تصریح کرد: نیک مردان الهی چون حضرت صادق (ع) همیشه زهد و قناعت را در متن برنامه خود دارند و ساده‏زیستی، بی‏پیرایگی و پرهیز از جلوه‏های دنیوی و دل نبستن به مظاهر دنیا و زرق و برق آن از شاخص‏‎ترین ویژگی‏های آنان است.
حجت‏الاسلام حسینی زاده با اشاره به اینکه آن حضرت شاگردان خویش را بر اساس ذوق و استعداد آنان تقسیم نموده و در همان رشته تشویق و تعلیم می‏دادند، ادامه داد: این‏گونه بود که مکتب تشیع در اثر تلاش‏های فرهنگی امام صادق (ع) به صورت چشم‏گیری گسترش یافت و به اکثر قلمروهای اسلامی رسید و بسیاری از مسلمانان در آن دوران طلایی به مکتب اهل‏بیت (ع) گرویدند.
وی تأکید کرد: رهنمودهای راه‌گشای آن حضرت در زمینه‌های سلوک فردی و اجتماعی، معاشرت با دیگران، برخورد با نسل نو و جوانان، مسائل حقوقی، آداب ازدواج، موضع‌گیری در مقابل حکومت‌ها و سیاستمداران زمان، آموزه‌های علمی، تربیتی، پزشکی و ده‌ها موضوع دیگر، زینت‌بخش صفحات زندگی آن حضرت و برگ زرینی در تاریخ شیعه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه از عوامل مهم نشر معارف اسلامی و شکوفایی علم کلام در عصر امام صادق(ع) فراهم آمدن فضای نسبتا باز سیاسی-اجتماعی است، اظهار کرد: علم و دانش و پژوهش‌های علمی فضای خاص خودش را می‌طلبد و آن هم محیطی دور از تنش‌ها و التهاب‌های سیاسی و برخوردار از آرامش و امنیت سیاسی- اجتماعی است، چرا در چنین فضایی است که اندیشه‌های مستعد رشد می‌یابند و اندیشمندان و پژوهشگران مسایل علمی مختلف، برای دانش‌اندوزی و دانش‌آموزی و نشر آن به تکاپو می‌افتند.
حجت‌الاسلام حسینی زاده تصریح کرد: عصر امام جعفر صادق(ع) عصری بود که کوچک‌ترین کم‌کاری یا عدم بیداری و تحرک پاسدار راستین از اسلام موجب نابودی دین و پوسیدگی تعلیمات حیات‌بخش اسلام از درون و بیرون می‌شد.
وی با بیان اینکه امام صادق(ع) همواره مبارزی نستوه و خستگی‌ناپذیر و انقلابی بنیادی در میدان فکر و عمل بود، یادآور شد: کاری که امام حسین(ع) به صورت قیام خونین انجام داد، امام ششم(ع) در لباس تدریس و تأسیس مکتب و انسان‌سازی انجام داد و جهادی راستین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 13 =