جشن شکوفایی ۶۸ دانش‌آموز طبسی برگزار شد

جشن شکوفایی 68 دانش‌آموز طبسی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، جشن شکوفایی ۵۴ نفر از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی پسرانه نمونه دولتی فردوسی و ۱۴ دانش‌آموز مدرسه راهنمایی پسرانه شهید چمران طبس، صبح امروز در محل اردوگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی روستای خرو این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه طبس طی سخنانی در جمع دانش‌آموزان، پیشرفت، عزت، سربلندی و اقتدار کشور، جهان اسلام و جهان مستضعفان را از برکت مجاهدت‌ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) دانست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان ضمن گرامیداشت حماسه و پیروزی بزرگ ملت ایران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، رأی به نظام اسلامی، بیعت دوباره با رهبری و مشت محکمی بر دهان دشمنان بود و ملت ایران با این حضور خود، زمینه پیشرفت و تعالی بیش از پیش میهن اسلامی را فراهم کردند که امیدواریم مجلس نهم، مقتدرتر از گذشته و در خط ولایت و رهبری باشد.

وی همچنین به دانش‌آموزانی که به سن تکلیف رسیده‌اند تبریک گفت و یادآور شد: خداوند متعال به شما دانش‌آموزان اجازه داده است تا در محضرش بایستید، با او صحبت کرده و خدا را عبادت و بندگی کنید که از بهترین جشن‌ها و روزهای خوش برای انسان، همین جشن تکلیف است.

معاون فرماندار طبس نیز برگزاری جشن‌های تکلیف را موجب ترویج احکام و سنت‌های الهی دانست.

یوسف وهابی کارکنده با اشاره به اینکه برگزاری جشن تکلیف مورد تأکید بزرگان و علمای دین است، بر برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر این جشن معنوی و بزرگ شمردن ورود در آستانه اطاعت الهی تأکید کرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: یکی از نشانه‌های انسان مؤمن این است که از نماز خود محافظت کرده و با طهارت روح و جسم و آمادگی کامل در پیشگاه خداوند متعال حاضر می‌شود.

معاون فرماندار طبس تصریح کرد: در روز قیامت بر دهان انسان مهر زده شده، و دست و پای انسان درباره هر آنچه آدمی در دنیا کسب کرده و به دنبال آن بوده شهادت می‌دهد.

در مراسم جشن شکوفایی دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی نمونه دولتی فردوسی طبس که در روستای خرو این شهرستان برگزار شد، علاوه بر دانش‌آموزانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، حدود ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان پسر پایه‌های اول و دوم راهنمایی که در سال‌های آینده به سن تکلیف خواهند رسید نیز حضور داشتند.

خیرمقدم گویی و ایراد سخن به وسیله غلامحسین طاهری مدیر آموزش و پرورش طبس و محمد رفیعی مدیر مدرسه راهنمایی نمونه دولتی فردوسی طبس، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه طبس، قرائت دعای فرج، اجرای سرود، طنز و برنامه‌های سرگرم کننده، و اهدای هدیه به دانش‌آموزان نیز از دیگر برنامه‌های این جشن معنوی بود.

با برنامه‌ریزی معاونت پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسی اقامه نماز آموزش و پرورش طبس، جشن شکوفایی دانش‌آموزان دختر و پسر در مدارس، فضاهای مذهبی و فرهنگی، و مساجد برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =