مقام سوم کارگردانی اقلیما

در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی عنوان نخست کارگردانی به نمایش “ترانه کاغذ باد” ، عنوان دوم به نمایش “بیا تا چای بخوریم” و مقام سوم نیز به نمایش “اقلیما” به کارگردانی حمیدرضا سالمی از طبس اختصاص یافت.

طبس نیوز:در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی عنوان نخست کارگردانی به نمایش “ترانه کاغذ باد” ، عنوان دوم به نمایش “بیا تا چای بخوریم”  و مقام سوم نیز به نمایش “اقلیما” به کارگردانی حمیدرضا سالمی از طبس اختصاص یافت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،هفتمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی که ۱۰، ۱۱ و ۱۲ مهرماه به میزبانی شهرستان فردوس برگزار شد و شب گذشته به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم عنوان کرد: تفاوت هنر اسلامی با هنر غیراسلامی در محتوای آن است که در این ارتباط، هنر اسلامی همیشه حرف اول را می‌زند و از محتوای بسیار مناسبی برخوردار است.

محمد مطهری‌فر گفت: باید هنر را که برخاسته از فرهنگ اصیل اسلامی ماست قدر بدانیم و الگوی ما الگویی برگرفته از ائمه اطهار(ع) باشد.

وی افزود: هنر اسلامی ما باید در خدمت معنویت و مدار و محور اصلی آن اخلاق باشد تا مسیری را که طی می‌کنیم، مسیری آرمانی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: اثر یک هنرمند زمانی موفقیت‌آمیز است که به عنوان اثری فاخر مطرح و برای آن زحمات زیادی کشیده شود.

مطهری‌فر خطاب به هنرمندان عرصه تئاتر، یادآور شد: هنر باید به عنوان یک ابزار در خدمت شما باشد تا شما را به هدف واقعی‌تان برساند.

این مسئول شهرستان فردوس را قطب تئاتر استان دانست و گفت: این شهرستان ظرفیت تبدیل به قطب تئاتر کشور را نیز دارد و همواره هنرمندان برجسته این شهرستان در عرصه‌های مختلف خوش‌درخشیده‌اند.

حضور ۶ نمایش در هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس در این مراسم گفت: تعداد ۹ نمایش از شهرهای مختلف استان، به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی هیئت بازبینی، تعداد شش اثر به جشنواره راه یافت.

اسماعیل رهنی‌محبوب افزود: در هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی تعداد دو اثر نمایشی با عنوان “ترانه کاغذ باد” به کارگردانی مهدی رحیمی و نمایش “بیا تا چای بخوریم” به کارگردانی مرضیه شاه‌دادی و عارف عشقی موحد از شهرستان بیرجند شرکت داشت.

وی، نمایش “گل‌ و نار” به کارگردانی حسین یوسفی از شهرستان سربیشه، نمایش “چله دل” به کارگردانی مسعود رونقی از شهرستان قاین، نمایش “اقلیما” به کارگردانی حمیدرضا سالمی از شهرستان طبس و نمایش “جدال با خوابی بی‌انتها” به کارگردانی بهروز ندایی از شهرستان نهبندان را از جمله آثار رسیده به هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی عنوان کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس تصریح کرد: در هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی تعداد ۱۰۰ نفر از هنرمندان استان حضور دارند که پس از اجرای نمایش‌ها در دو نوبت صبح و عصر، نمایش برتر به جشنواره منطقه‌ای و سپس به جشنواره فجر راه می‌یابد.

رهنی محبوب یادآور شد: قدمت دیرینه هنر تئاتر در فردوس سبب شده که این شهرستان همواره خوش درخشیده و در سال ۱۳۹۰ با نمایش “اتوبوس” به کارگردانی حسین ابراهیمی به جشنواره بین‌المللی فجر راه یابد.

وی ادامه داد: راهیابی نمایش “شنل قرمزی” به جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان و نیز پیشنهاد اجرا در کشور آلمان و کسب شش جایزه برتر از دیگر افتخارات انجمن نمایش این شهرستان است.

در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی عنوان نخست کارگردانی به نمایش “ترانه کاغذ باد” به کارگردانی مهدی رحیمی از بیرجند، عنوان دوم به نمایش “بیا تا چای بخوریم” به کارگردانی مرضیه شاه‌دادی و عارف عشقی موحد از بیرجند و مقام سوم نیز به نمایش “اقلیما” به کارگردانی حمیدرضا سالمی از طبس اختصاص یافت.

همچنین در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نمایش “ترانه کاغذ باد” عنوان دوم و نمایش “بیاتا چای بخوریم” نیز عنوان سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ اثری را به عنوان مقام نخست معرفی نکرد و البته نمایش “اقلیما” را شایسته تقدیر دانست.

در پایان نیز نمایش “ترانه کاغذ باد” به کارگردانی مهدی رحیمی از بیرجند مقام نخست هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی را کسب و به جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =