جشنواره ملی کویر نوردی در طبس برگزار شد

مدیرفرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی کویر نوردی در بخش دانشجویی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران در طبس برگزار شد.

طبس نیوز:مدیرفرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی کویر نوردی در بخش دانشجویی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران در طبس برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا،مدیرفرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی کویر نوردی در بخش دانشجویی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران در طبس برگزار شد.

حمید مرادی گفت: در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های گردشگری در مناطق مختلف کویرهای استان، جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با همکاری مرکز گردشگری دانشجویان ایران و سایر سازمان‌های استان جشنواره ملی منطقه‌ای کویرنوردی را در طبس با حضور دانشجویان و خانواده‌ها برگزار شد.

مرادی هدف برگزاری این جشنواره را معرفی محرومیت‌ها، فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، معرفی، اطلاع رسانی، بازاریابی و توسعه صنعت گردشگری و اکوتوریسم در مناطق بیابانی عنوان کرد.

وی معرفی جذابیت‌های بافت کویری، تاریخ مردم شناسی کویر، حیات وحش و گیاهان کویر، گسترش ورزش‌­های بیابانی در جوامع محلی، ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در بین مردم و کویرنشینان در راستای حفظ و صیانت از مناطق طبیعی و جذابیت‌های کویر را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

مدیرفرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی درخصوص برنامه‌­های این جشنواره نیز اظهار کرد: شترسواری، کویر نوردی در ماسه‌های روان، کارگاه‌های صحرایی جهت یابی، رصد آسمان و آشنایی با اکوسیستم بیابان، مراسم موسیقی محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزش کویر‌نوردی و اصول بیابانگردی اقامت شبانه در کمپینگ صحرا، حضور اساتید و چهره‌های سرشناس عرصه بیابان، و مسابقه عکس کویر از جمله برنامه­‌های این جشنواره بود.

مرادی افزود: در پایان جشنواره گواهی نامه دوره آموزشی بیابانگردی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شرکت­ کنندگان اعطا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =