نشست برنامه ریزی عزاداری هیآت مذهبی شهرستان طبس در ایام محرم الحرام برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم ماه خون و قیام و شهادت و ماه پیروزی خون بر شمشیر، نشست برنامه ریزی عزاداری هیآت مذهبی شهرستان طبس در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار گردید.

طبس نیوز:در آستانه فرا رسیدن ماه محرم ماه خون و قیام و شهادت و ماه پیروزی خون بر شمشیر، نشست برنامه ریزی عزاداری هیآت مذهبی شهرستان طبس در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار گردید.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه، در این جلسه معنوی که در شامگاه مورخ ۷/ ۸/ ۹۲ انجام شد، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و پخش کلیپ “آسیب شناسی عزاداری”، آقای فروزان معاونت فرهنگی موسسه به ایراد مطالبی در خصوص قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا که در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مومنین الهام بخش بوده پرداخته و افزودند متاسفانه در عمل جهت پاسداشت و بزرگداشت حماسه حسینی گاها اعمال و آیین هایی در این راستا توسط عزاداران و مداحان اجرا می گردد که ما را از فرهنگ واقعی عاشورا دور کرده و موجب توطئه دشمنان که تلاش دارند از قدرت حقیقی و نقش سازنده مجالس و آیین های عزاداری بکاهند می شود که بایستی مراقب بود و با درایت و برنامه ریزی دقیق توطئه های آنان را نیز خنثی نمود. ایشان در ادامه بر برنامه ریزی دست اندرکاران هیآت مذهبی جهت دعوت از سخنرانان به لحاظ ایجاد شور همراه با شعور حسینی و افزایش فهم و بینش عموم مردم بویژه جوانان نسبت به قیام امام حسین(ع) و اهداف آن تاکید و افزودند ان شاء ا… با همکاری مناسب مراسم عزاداری را به نحو احسن برگزار نماییم.

سپس آقای احمد طالبیان مقدم معاونت استانداری و فرماندار شهرستان طبس بر بصیرت و هوشیاری مسئولین هیآت مذهبی، وعاظ و مداحان در عزاداری صحیح  و انتقال اهداف و پیام های قیام امام حسین(ع) به نسل آینده به عنوان بزرگترین سرمایه کشور تاکید و افزودند تمامی فعالیتها و حرکات مذهبی بایستی بر اساس دین اسلام باشد.

ایشان در ادامه عزاداری همراه با سخنرانی را بمنظور افزایش بینش و آگاهی در خصوص قیام عاشورا، نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر و … توصیه و بر برگزاری باعظمت مراسم با استفاده بیشتر از جوانان تاکید و اظهار داشتند به حول و قوه الهی دشمنان را که یزید گونه با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی با ایران اسلامی برخورد می کنند بیشتر از گذشته مایوس نماییم.

سرهنگ جلالیان فرماندهی انتظامی طبس از برگزاری نشست هماهنگی با هیآت مذهبی و مداحان و پیش بینی تمهیدات لازم خبر دادند و افزودند امسال از نیروهای جوان هیآت به عنوان همیار پلیس در کنار نیروهای انتظامی با لباس شخصی بمنظور برقراری نظم و انضباط مراسم کمک گرفته خواهد شد.

شایان ذکر است بر اساس تبادل نظر و برنامه ریزی انجام شده مقرر گردید مجمع الذاکرین آستان مبارک، هیآت مذهبی امام حسن مجتبی (ع) طبس، رزمندگان اسلام طبس، ابوالفضلی خسرو آباد، ابوالفضلی اصفهک، ابوالفضلی کریت، چهارده معصوم فهالنج، حیدری خرو، بیت الزهرا(س) و یاوران مهدی (عج) طبس،  در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی از شب اول محرم الحرام لغایت شب نهم محرم الحرام پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر و استماع سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای وحیدی استاد حوزه و دانشگاه از مشهد مقدس عزاداری نمایند.

شایان ذکر است مراسم ویژه شامگاه تاسوعای حسینی با حضور عزاداران هیآت مذهبی رضوی دشتغران، ابوالفضلی محمدآباد، ابوالفضلی و صاحب الزمانی دیهشک، صاحب الزمانی جمز، ابوالفضلی، صاحب الزمانی، حسینی، چهارده معصوم و فاطمی طبس و شام غریبان حضرت  اباعبدا… الحسین(ع) با حضور عزاداران هیآت مذهبی ابوالفضلی طبس و بیت الزهرا انجام و همچنین هیآت مذهبی ابوالفضلی جوخواه، صاحب الزمانی بهشت آباد و حسینی تشکانان در عصر روز یازدهم محرم الحرام در صحن و سرای حضرت به عزاداری خواهند پرداخت.  

مرثیه سرایی آقای محمد جواد فتحی مداح اهل بیت(ع) و عضو مجمع الذاکرین آستان مبارک و متنعم شدن حاضرین در جلسه به غذای متبرک حضرت پایان بخش محفل بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =