بیش از ۱۲ هزار طبسی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طبس گفت: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیش از ۱۲ هزار و ۴۸۰ عضو فعال دارند.

طبس نیوز: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طبس گفت: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیش از ۱۲ هزار و ۴۸۰ عضو فعال دارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی محمدی مقدم اظهار کرکتابخانه طبس گلشند: میزان جمعیت شهرستان طبس بر اساس سرشماری سال ۹۰ رقمی معادل ۶۹ هزار و ۶۵۸ نفر است که در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار و ۴۸۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی طبس عضویت دارند.

وی افزود: تعداد اعضای کتابخانه‌های طبس بیانگر عضویت ۱۷.۹۲ درصدی جمعیت این شهرستان است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرانه اعضا طبق سند ۱۴۰۴ را ۳۵ درصد جمعیت اعلام و تصریح کرد: امسال ۱۵۲ هزار و ۴۲۸ نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

محمدی مقدم با اشاره به وجود۱۲۱ هزار و ۹۶۱ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، بیان کرد: امسال تعداد ۱۲۱ هزار و ۷۹۵ کتاب از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان توسط اعضا به امانت گزفته شده است.

وی سرانه کتاب به ازای هر نفر را در این شهرستان رقمی معادل ۱. ۷۵ دانست و اظهار کرد: این سرانه باید طبق سند ۱۴۰۴ باید به ازای هر نفر به چهار کتاب برسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طبس گفت: سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی به ازای هر ۱۰۰ نفر در این شهرستان ۸. ۰۲ متر مربع است.

وی افزود: طبق سند ۱۴۰۴ باید سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی ۸ متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =