کتاب حسین بن موسی الکاظم(ع) منتشر شد

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب حسین بن موسی الکاظم(ع) زندگانی، شخصیت و آرامگاه چاپ و منتشر شد.

طبس نیوز:به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب حسین بن موسی الکاظم(ع) زندگانی، شخصیت و آرامگاه چاپ و منتشر شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم، به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب حسین بن موسی الکاظم(ع) زندگانی، شخصیت و آرامگاه چاپ و منتشر شد.

این کتاب توسط علی اخوان مهدوی به نگارش درآمده تحقیقی است تحلیلی درباره یکی از آخرین فرزندان امام موسی کاظم(ع) به نام «حسین» که همانند بسیاری از امامزادگان غربت اختیار کرده و در گمنامی مرحوم شده است.

نویسنده در این اثر با بررسی منابع معتبر، نظریات نسب شناسان مشهور و تحقیقات میدانی، محل وفات حسین بن موسی الکاظم(ع) را اثبات کرده و تاریخچه آرامگاه ایشان را از گذشته تا حال بررسی و تالیفات مربوط به امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) را مورد نقد و ارزیابی قرار قرار داده است.

این کتاب در قالب چهار فصل نکاتی را درباره زندگانی، شهادت و روایت منسوب، دلایل مهاجرت و نقد منابع، بررسی آرامگاه و تشکیلات آن، مختصری از موقعیت جغرافیایی شهر طبس، جاذبه‌ها و دیگر امامزاده‌های آن مورد بررسی قرار داده است.

کتاب حسین بن موسی الکاظم(ع) در قطع وزیری در شمارگان ۳ هزار نسخه چاپ و منتشر شده است و در تمام فروشگاه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

دیدگاهی در “کتاب حسین بن موسی الکاظم(ع) منتشر شد

  1. السلام علیک یا حسین بن موسی الکاظم؛
    این مطلب خیلی موجب خرسندی هستش..
    سعی میکنم این کتاب رو گیر بیارم و بخونم. زیارت با معرفت افضل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پنج =