بازسازی ایوان باب القبله حرمین عسکرین در حال اتمام است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مرمت ایوان باب القبله حرمین عسکرین که برعهده مردم طبس گذاشته شده بود بزودی به پایان می‌رسد.

طبس نیوز: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مرمت ایوان باب القبله حرمین عسکرین که برعهده مردم طبس گذاشته شده بود بزودی به پایان می‌رسد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی محمدی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مردم شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی در امر بازسازی اعتاب مقدسه نقش بسیار خوبی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: حرم مطهر امامین عسکرین که توسط استکبار جهانی منفجر شده بود به خیال اینکه فرهنگ امامت و ولایت ما با خدشه وارد کردن به بارگاه ائمه کمرنگ می‌شود اما امروز باید بگوییم خوشبختانه حرکت دشمنان باعث تقویت این فرهنگ شده است و امت اسلامی ایران و ازجمله مردم استان خراسان جنوبی وبویژه مردم طبس توفیق حاصل کرده‌اند تا قسمتی از حرم امامین عسکرین را بازسازی کنند.

محمدی گفت: در امر بازسازی؛ مرمت ایوان باب القبله حرم مطهر امامین عسکرین که شامل طلا‌کاری و آینه‌کاری؛ سنگ‌کاری و منقس‌کاری است به عهده مردم شهرستان طبس گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: از سه سال گذشته تا امروز در اولین مرحله با توجه به مشکلات فرشی که زائرین داشته‌اند ۲۱۰ تخته فرش به محل فرستاده شده که زائرین استفاده می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در حرکت دوم حدود یک میلیارد تومان مردم طبس متعهد شدند تا در بازسازی ایوان باب القبله کمک کنند که امروز نزدیک به ۹۸۰ میلیون تومان از محل هدایای مردمی و خشت‌های طلایی که مردم هدیه کرده‌اند تامین شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو سوم وجوه مربوطه به محل ارسال شده است، عنوان کرد: در شرف کار عملیاتی هستیم که در اینده‌ای نزدیک کار به اتمام خواهد رسید و زائرین خواهند توانست از فضای ایجاد شده استفاده کنند.

محمدی گفت: ویژگیهای خاص حرم امامین عسکرین؛ وجود خانه امام زمان (عج) در آنجا، بارگاه مطهر دو امام معصوم (ع) و مادر امام زمان (عج) و بزرگواران برجسته و شخصیتهای علمی و مذهبی که در این مکان آرمیده‌اند می‌باشد ولی از لحاظ زائر و مجاور غریب هستند.

وی عنوان کرد: درسامرا شیعه و محب بسیار اندک هستند و عمده غیر شیعه می‌باشند که معذوریتهای شدید امنیتی نیز در سامرا حاکم است که هرلحظه ممکن است مورد هجوم قرار بگیرند اما بازهم زائرین عاشقانه به زیارت می‌روند و برای کار در انجا هم متقاضی می‌شوند.

وی در پایان از بهره برداری سرداب امام زمان (عج) خبر داد و گفت: مردم محب اهل بیت که به منظور زیارت به سامرا سفر می‌کنند امروز می‌توانند از فضای ایجاد شده در سرداب امام زمان (عج) نیز استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =