۱۲۰ نفر از حوزه علمیه خواهران طبس فارغ‌التحصیل شدند

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان طبس حوزه های علمیه را فضایی مناسب برای خوهران تشنه معارف ناب قرآنی دانست و گفت: تا کنون ۱۲۰ نفر از حوزه علمیه خواهران این شهرستان فارغ التحصیل شده اند.

طبس نیوز: مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان طبس حوزه های علمیه را فضایی مناسب برای خوهران تشنه معارف ناب قرآنی دانست و گفت: تا کنون ۱۲۰ نفر از حوزه علمیه خواهران این شهرستان فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، طاهره الاهی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد:حوزه‌های علمیه یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی و آرمان‌خواهی برای خواهرانی است که هم تشنه‌ معارف ناب قرآن و عترت‌اند و هم شوق خدمت به اسلام، مکتب و همنوعان را دارند.

به گفته وی نظام آموزشی – تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده است که یکی از ویژگی‌های آن، طراحی آن در قالب مقاطع تحصیلی کوتاه مدت و هدفمند است.

الاهی افزود: مقاطع تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران عبارتند از؛ دوره عمومی سطح ۲ (کارشناسی)، دوره عالی سطح ۳ (کارشناسی ارشد)، دوره تحصیلی ۴(دکترا) که تربیت کارشناسان مسائل دینی و مشاوران مذهبی و معلمان معارف اسلامی به منظور پاسخ‌ گویی به نیازهای علمی و معرفتی جامعه از اهداف این دوره‌هاست.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه الزهرا طبس در سال ۱۳۷۴ جهت تربیت مبلغان دینی تاسیس شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۲۰نفر فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی و بعضا کاردانی داشته و عده‌ زیادی از این فارغ‌التحصیلان در مراکز علمی و فرهنگی مشغول به خدمت هستند.

وی عنوان کرد: تحصیل در حوزه علمیه طبس رایگان بوده و خواهران غیربومی از امکانات خوابگاهی نیز بهره‌مند هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران طبس در خصوص برنامه‌های آموزشی حوزه تصریح کرد: تحصیل در حوزه طبس به  صورت حضوری تمام وقت امکان‌پذیر است که دراین پذیرش ، طلبه موظف است هفته‌ای ۳۰ ساعت برای شرکت در برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه سنوات تحصیل در این حوزه حداقل ۵ و حداکثر ۷ سال است، ادامه داد: آموزش مبتنی بر نظام واحدی نیمسالی است و یک بار مشروط شدن موجب محرومیت از ادامه تحصیل می‌شود.

الاهی تصریح کرد: پذیرش در این حوزه همزمان با سایر حوزه‌های علمیه کشور از بهمن هر سال آغاز و تا نیمه اسفند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام  به صورت اینترنتی انجام می شود، ادامه داد: حوزه علمیه الزهرا برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در مکانی وسیع و با امکانات مناسب در خدمت استعدادهایی است که بتوانند در عصر حاضر، وجود خویش را وقف تعالی ارزش‌های اخلاقی در جامعه سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 15 =