برگزاری سومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفاف در طبس +تصاویر

سومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع «حجاب و عفاف» در دانشگاه پیام نور شهرستان طبس برگزار شد.

طبس نیوز: سومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع «حجاب و عفاف» در دانشگاه پیام نور شهرستان طبس برگزار شد.

در این برنامه دو نفر از دانشجویان به عنوان موافقین حجاب و دو نفر از دانشجویان به عنوان منتقدین حجاب به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند، در این بین چند نفر از دانشجویان و اساتید از میان حاضرین ضمن طرح سوال، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین زنجانی امام جمعهٔ موقت طبس ضمن نقد و بررسی دیدگاه طرفین، اظهار داشت: حجاب و پوشش تنها در جوامع اسلامی نیست، بلکه در تمام ادیان وجود دارد و سخت گیری که در تورات و انجیل نسبت به حجاب وارد است، از تمامی ادیان بیشتر است.

وی با اشاره به تبلیغات دشمن علیه دین اسلام برای نشان دادن چهره‌ای خشن از این دین، خاطرنشان کرد: بعضی از احکام و دستورات دین اسلام تاسیسی و بعضی انتزاعی است، لذا حکم زنا، شراب خواری و رباخواری قبل از اینکه در دین اسلام باشد، در ادیان یهود و مسیح وجود داشته که اسلام نیز آن را قبول نموده است و در باب حجاب نیز در تورات آمده است که اگر زنی بدون حجاب در کوچه و بازار ظاهر شود باید برای او حکم سنگسار اجرا شود اما در دین اسلام شکل متفاوتی از حجاب ارائه گردیده است.

امام جمعهٔ موقت و استاد دانشگاه‌های طبس گفت: حجاب اسلامی آن گونه که غرب تبلیغ می‌کند، به معنای حبس زن در خانه یا پرده‌نشینی و دوری از شرکت در مسائل اجتماعی نیست، بلکه بدین معناست که زن در معاشرت خود با مردان بیگانه، موی سر و اندام خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد.

تصاویر:

سومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفافسومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفافسومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفافسومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفافسومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 11 =