برگزاری دومین جلسه کنگره بین المللی امامزادگان / افزایش ساعات فعالیت فرهنگسرای حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)

دومین جلسه کنگره بین المللی امامزادگان و همایش پژوهشی حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) با حضور اعضای ستاد در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی برگزار شد.

طبس نیوز: دومین جلسه کنگره بین المللی امامزادگان و همایش پژوهشی حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) با حضور اعضای ستاد در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، در این نشست ابتدا حجت الاسلام و المسلمین گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین اظهار داشت برگزاری گنگره بین المللی امام زادگان که با پیگیری مدیر عامل موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در دیدار با معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور و موافقت ایشان صورت گرفت فرصت مغتنمی است برای معرفی استان و شهرستان طبس که میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی را بر عهده دارند، لذا باید با اهتمام و تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرائی استان از این فرصت پیش آمده استفاده نمائیم.

وی افزود سعی خواهیم کرد از تجارب سایر استان‌ها که در سنوات گذشته میزبانی گنگره را بر عهده داشتند بهره گیری نمائیم.

در این جلسه، سپهریان مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه آیت الله مدرس (ره) ضمن اظهار خرسندی از برگزاری کنگره بین المللی امام زادگان و اولین همایش پژوهشی بزرگداشت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) به میزبانی شهرستان طبس تصریح کرد الحمدالله شهرستان طبس به یمن وجود با برکت امام‌زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و این حرکت بزرگ فرهنگی می‌تواند به توسعه و رشد گردشگری دینی و سیاحتی شهرستان کمک کند.

وی اظهار داشت برای ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های همایش از هم اکنون بایستی تلاشی مضاعف هم در بعد تبلیغی و هم در بعد علمی برداشته شود، وی نقش صدا وسیما در انعکاس این رخداد فرهنگی را بسیار مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد انشاءالله مسئولین این سازمان ما را همچون سایر برنامه‌ها در اطلاع رسانی به آحاد جامعه مساعدت نمایند.

سپهریان نقش حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش عالی و روحانیون مستقر در سازمان تبلیغات اسلامی در فراخوان زیر مجموعه‌های خود جهت شرکت در همایش بزرگداشت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بسیار مهم اعلام و درخواست نمود می‌توانید موضوعات پژوهشی این فراخوان را در استانهای همجوار نیز پیگیری نمایید.

سپس هر یک از اعضای ستاد کنگره از جمله نماینده استانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، دانشگاه بیرجند، حوزه علمیه استان و… نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند. برگزاری نشست خبری و اطلاع رسانی مراسم، تشکیل کمیته‌ها و تقسیم کار اجرایی برنامه‌ها، ارتباط با روحانیون طرح هجرت، دانشجویان، طلاب و مفاخر استان جهت دریافت مقالات، مصاحبه خبری و برگزاری میزگرد تلویزیونی با کار‌شناسان مذهبی و عموم مردم در خصوص این رویداد از جمله مصوبات جلسه فوق بوده است.

برگزاری کرسی تلاوت‌های مجلسی ویژه سالروز عید بزرگ مبعث پیامبر اکرم (ص)

همزمان با سالروز عید بزرگ مبعث پیامبر اکرم (ص)، کرسی تلاوت‌های مجلسی در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار گردید.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، حضرت حجت الاسلام و المسلمین زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس و روحانی آستان مبارک در بین الصلاتین مغرب و عشاء شب بعثت به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) «ادبوا اولادکم علی ثلاث: حب نبیکم، و حب اهل بیته، و علی قراءه القرآن» «فرزندانتان را با سه خصلت تربیت کنید: دوستی پیامبر اکرم (ص)، دوستی اهل بیت ایشان و تلاوت قرآن» پرداخته و سپس آیین کرسی تلاوت مجلسی با قرائت احمد باقری قاری محلی آغاز و پس از آن حمید رضا عباسی قاری بین المللی با قرائت زیبا و دلنشین آیاتی چند از کلام وحی فضایی روحانی ایجاد و در پایان مهدی سروریان مداح برجسته مولودی خوانی و حاضرین را به فیض رساندند.

مدیحه سرایی و قرائت دعای پرفیض توسل از برنامه‌های شامگاه عید سعید مبعث بود.

افزایش فعالیت فرهنگسرای حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس از ۱۲.۵ ساعت به ۱۴ ساعت

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، با توجه به نزدیک شدن امتحانات نهایی و کنکور سراسری در راستای فراهم آوردن تسهیلات لازم جهت استفاده بیشتر مراجعه کنندگان از فرهنگسرای حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، این مجموعه از تاریخ ۱۳۹۳/۳/۳ لغایت ۱۳۹۳/۴/۵ همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۱ آماده سرویس دهی و ارائه خدمات به مطالعه کنندگان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =