دو کوره دیگر از کارخانه کک طبس فعال می‌شود

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: از مجموعه شش کوره کارخانه کک طبس تنها دو کوره فعال بود که طی چند روز آینده دو کوره دیگر به مدار این کارخانه اضافه می‌شود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی ظهر امروز در دفتر پایگاه خبری طبس‌نیوز گفت: از ابتدای نمایندگی تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از موضوعاتی است که به آن توجه داشته‌ایم، پیگیری‌هایی انجام شده و نتایج خوبی هم حاصل شده است.

وی تصریح کرد: درباره کارخانه کک، مجموعه‌ای بود که با حداقل ظرفیت داشت فعایت می‌کرد و به تعبیر من در یک فضای «برزخ»، نه مرده و نه زنده بود و خوراک کارخانه بعضا روزانه تامین می‌شد.

حجت‌الاسلام نصیرایی با بیان این که کارخانه‎ای با این وضعیت نمی‌تواند طرح توسعه داشته باشد افزود: از طرفی کک یک نیاز مهم در کشور است و نباید محصولات خام از منطقه خارج شود و بدون ارزش افزوده باشد.

وی ادامه داد: از مجموعه شش کوره که به آن اصطلاحا باتری نیز می‌گویند، تنها دو باتری در حال کار به طور حداقلی بود که در همین چند روز آینده اولین تولیدات دو کوره جدید کارخانه کک وارد مدار می‌شود.

نماینده مجلس گفت: با صحبت‌هایی که با مدیران و سرمایه‌گذاران این کارخانه داشتیم، علاقه‌مندیم تا پایان سال ۱۰۰ درصد ظرفیت کارخانه کک به بهره برداری برسد.

نیروگاه برق حرارتی زغالسنگ‌سوز طبس

حجت‌الاسلام نصیرایی در مورد نیروگاه برق حرارتی طبس گفت: ساعت‌ها نشست، جلسه و پیگیری مجموعه معدن نیروگاه که می‌توان گفت یکی از بزرگترین معادن زغالسنگ روباز است خوشبختانه فعال و به پیمانکار برای استخراج داده شد البته فراز و فرودهایی هم داشته است.

وی گفت: برای خود مجموعه نیروگاه تجهیزات خوبی آمد، برخی از قطعاتی که در نیروگاه میخواهد مورد استفاده قرار گیرد باید در داخل کشور ساخته شود که مجموعه مپنا برخی از تجهیزات و ماشین‌آلات آن را ساخته و به مرور در نیروگاه مستقر شده است.

وی با بیان این که تکمیل این نیروگاه نیاز به حجم سرمایه‌گذاری سنگینی دارد تصریح کرد: با صحبت‌هایی که مسئولین وزارت نیرو داشته‌ایم، دنبال این هستیم که بخش‌های خصوصی یا دولتی که علاقه‌مند هستند در قالب مشارکت بتوانند در آنجا حضور داشته باشند و از سرمایه آنها استفاده شود و جلسات کاری در این زمینه برگزار شده است.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از پروژه‌هایی که ظرفیت عظیمی در اشتغال و تولید برق می‌تواند کمک مهمی به منطقه داشته باشد پیگیری این پروژه ضرورت دارد و در حال انجام است.

کارخانه‌های سیمان و کانسرام طبس

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی درباره کارخانه‌های سیمان و کانسرام طبس گفت: این دو مجموعه نیز از مجموعه‌های بلاتکلیف است.

وی افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاران جدیدی برای آنها دارند برنامه‌ریزی‌های خوبی را دنبال می‌کنند و ما هم داریم کمک می‌کنیم که تبدیل شوند یا به مدار تولید بیایند و ان‌شاءالله این مجموعه‌ها نیز در سطح شهرستان طبس فعال شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =