اختصاص ۴ میلیارد ریال به صندوق توسعه کشاورزی و ۳ میلیارد ریال تسهیلات ۴درصد

رضوی اردکانی در جلسه هم‌اندیشی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی طبس فردوس بشرویه سرایان از اختصاص ۴ میلیارد ریال به صندوق‌های چهارگانه و ۳ میلیارد ریال تسهیلات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، جلسه هم اندیشی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های طبس، فردوس بشرویه و سرایان با حضور رضوی اردکانی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، ولی‌پور مدیر کل سازمان کشاورزی استان، فرمانداران شهرهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان و مدیران عامل صندوق‌های توسعه کشاورزی در طبس برگزار شد.

در این جلسه ولی‌پور در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به مطالبات کشاورزان گفت: ما وظیفه داریم امید را در دل مردم زنده نگه داریم و پتانسیل‌های بخش کشاورزی را به مردم نشان دهیم.

مدیرکل کشاورزی استان خراسان جنوبی افزود: باری روی دوش ماست که باید دست به زانو گذاشت و یا علی گفت و بلند شد.

وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی ۱۴ صندوق توسعه کشاورزی فعال است که در تنها یک صندوق آن ۱۴۹۰ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: اگر صندوق‌های حمایت کشاورزی نبود، در این اوضاع خشکسالی به مشکل اساسی برمی‌خوردیم، و همگان معترفند و به اهمیت صندوق‌های حمایت از بخش توسعه کشاورزی واقف هستند.

وی از فرمانداران خواست از محل اعتبارات استانی امسال بخش کشاورزی را حمایت ویژه‌تری نمایند.

دکتر عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: منطقه ما منطقه‌ای کشاورزیست و معیشت اکثریت مردم به آن استوار است چرا که کار مردم کشاورزی و دامداری است و خشکسالی‌های اخیر ضربات زیادی به مردم وارد کرده است.

عبدالله‌زاده اظهار داشت: شهادت می‌دهم طی چند سال اخیر در استان خراسان جنوبی کار بسیار زیادی برای کشاورزان انجام شده است.

وی افزود: صندوق توسعه کشاورزی را اثرگذار در بخش کشاورزی می‌دانم چرا که پولی که قرض‌الحسنه آمده و دراختیار کشاورز و دامدار قرار می‌گیرد، توانسته است تا حدودی مثمر ثمر واقع شده و مشکل این قشر زحمتکش جامعه را مرتفع سازد.

رضوی اردکانی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در حاشیه این نشست در سخنانی گفت: مسائل و مشکلات صندوق‌های توسعه کشاورزی جایگاه خود را پیدا نخواهد کرد مگر آن که کار هم‌افزایی انجام شود.

وی اظهار داشت: صندوق را نباید صرفا یک نهاد مالی دید، بلکه از محل صندوق می‌توان طرح‌های کشاورزی را مدیریت کرد تا مسائل به ساماندهی برسد.

وی تصریح کرد: صندوق‌ها در استان خراسان جنوبی اثر بخش بوده‌اند و منابعی که در اختیار مردم قرار داده‌اند به کار و تولید تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: کاری مشارکتی با فرمانداران انجام خواهد شد تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان از منابع اعتبارات ملی توسط شرکت مادر و ۱.۵ میلیارد تومان توسط فرمانداران تامین شود و اکنون بخاطر اینکه این کار عملیاتی گردد در این ایام برای صندوق‌های چهارگانه هر کدام ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان افزایش سرمایه سهم دولت و ۳۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات ۴ درصد در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =