وضعیت کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی اسف بار است

محمدرضا امیر حسنخانی گفت: به دلیل خشکسالی ها، مردم خراسان جنوبی مشکلات زیادی را متحمل شده اند، کشاورزان و دامداران استان وضعیت اسف باری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا امیر حسنخانی دوشنبه شب در آیین رونمایی از کارت توسعه کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: همانطور که خراسان جنوبی یک استان وسیع و پراکنده است کشاورزی و دامداری آن نیز متنوع و پراکنده بوده که این امر مدیریت بخش کشاورزی را با مشکل روبه رو کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی ها مردم خراسان جنوبی مشکلات زیادی را متحمل شده اند، بیان کرد: وضعیت مردم وضعیت بغرنجی است و کشاورزان و دامداران استان وضعیت اسف باری دارند.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در این شرایط خشکسالی دارایی و مالیات نیز بر طبل خود می کوبد، عنوان داشت: در حال حاضر خیلی از واحدهای صنفی استان در حال تعطیل شدن است که تحمل آن برای مردم مقدور نیست.

تعطیلی اصناف در کنار تعطیلی کشاورزی

امیرحسنخانی با بیان اینکه با وجود این شرایط اقتصادی دیگر کار و تجارتی برای مردم باقی نمانده است، عنوان داشت: علاوه بر اینکه خشکسالی ها و مشکلات کشاورزی مردم را تعطیل کرده است حالا دیگر کارهای صنفی نیز تعطیل شده و مردم راه اقتصادی دیگری ندارند.

وی تاکید کرد: ما نیز با تنگناهای دولت آشنا هستیم اما درخواست داریم وضیعت مردم منطقه نیز ویژه دیده شود.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تسهیل بسیاری از مجوزها، بیان داشت: در حال حاضر روستاییان زیادی هستند که می خواهند دام داشته باشند اما به آن ها مجوز داده نمی شود.

امیرحسنخانی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مردم قانون مداری هستند، افزود: در کنار این مسئولان نیز قانون مدار و سخت گیرانه در اجرای قوانین عمل می کنند و این کار را برای استان بسیار سخت کرده است.

پیشتازی مسئولان استان در اجرای قوانین محدود کننده مردم

وی ادامه داد: اگر قانونی در جهت ایجاد محدودیت برای مردم به تصویب برسد نخستین استان اجرا کننده آن خراسان جنوبی است و در عوض اگر قانونی برای رفع محرومیت و محدودیت باشد خراسان جنوبی آخرین استانی است که آن را اجرا می کند.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی با وجود خشکسالی های چندین ساله سالانه چند میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک می کنند، بیان کرد: این نشان می دهد که مردم پای کار هستند و نیاز است که مسئولان نیز پای کار باشند.

امیرحسنخانی، رونمایی از کارت توسعه کشاورزی را اقدامی مطلوب در جهت رفع مشکلات کشاورزان عنوان کرد و گفت: می توان از این کارت برای افزایش بهره وری بخش کشاورزی، تغییر الگوی کشت و محصول برتر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این کارت باید توسعه پیدا کند و تنها در بخش نهاده ها و کشاورزی نباشد، عنوان داشت: سازمان تعاون روستایی نیز می توان به این کارت متصل شده تا از این طریق مردم خرید خود را از طریق تعاونی های روستایی انجام دهند.

2 دیدگاه دربارهٔ «وضعیت کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی اسف بار است;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =