هفت هزار طبسی عضو خانه کارگر کشور هستند

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: از دو میلیون و ۲۲۲ هزار عضو رسمی، تایید شده و شناسنامه دار خانه کارگر در سراسر کشور ۷ هزار نفر ساکن طبس هستند.

به گزارش طبس نیوز،  صادقی در کنگره کارگری شهرستان طبس گفت: خانه کارگر تشکیلاتی است که حدود دو میلیون و ۲۲۲ هزار عضو رسمی، تایید شده و شناسنامه دار در سراسر کشور دارد.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور افزود: حدود ۷ هزار نفر از اعضای خانه کارگر کشور ساکن طبس هستند و تشکیلاتی با گستردگی و قدمت بیش از نیم قرن قبل از انقلاب به وجود آمده که چهارچوب آن را مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی بنا نهادند و کار را به دست فرزندان خودشان در تشکیلات خانه کارگر به عنوان شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی سپردند.

صادقی تصریح کرد: روند توسعه تشکیلاتی ما متکی بر دولت ها نبوده همراهی بوده اما اتکایی به هیچ دولتی نداشتیم، اتکا به عضومان بوده البته موانعی در مسیر کاری و توسعه خانه کارگر به وجود آمد ولی این موانع ما را از حرکت رو به رشد و فزاینده کاریمان بازنداشته است.

وی بیان کرد: خانه کارگر امروز در یک قله رفیع خدمت رسانی قرار دارد تشکیلاتی با این افراد عضو و داشتن چندین دانشگاه اسلامی کار و دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور و با داشتن چندین سوئیت سرویس دهی به اعضا در سراسر کشور سفرهای زیارتی سیاحتی و توریستی که صرفا به اعضای خانه کارگر خدمت ارائه میدهند.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشورافزود: این به عنوان یک حرکت استمراری و مداوم در مسیر توسعه تشکیلاتی ما نهادینه شده است.

وی عنوان کرد: اگر ما در طبس امروز دچار کسری و کمبودهایی هستیم شاید بعد مسافت و عدم اطلاع رسانی درست بوده و گرنه ما دانشگاه علمی کاربردی را تصورمان این بود که طبس نیاز ندارد به لحاظ اینکه دیگران اقدام کردند.

صادقی افزود: اگر درست اطلاع رسانی شده بود، که این نیاز را جامعه کارگری واجب میداند و مسئولین هم حمایت میکنند قطعا در مسیر توسعه مراکز آموزشی اقدام میکردیم کمااینکه در توسعه مراکز آموزش کوتاه مدت اقدام کردیم و در طبس نیز داریم.

وی گفت: در خصوص تسهیلات رفاهی مراکز ورزشی و امکانات چند گانه این دست ما نیست، دست وزارت کار است و مجری توسعه مراکز سرویس دهی به کارگران است و شورای شهر باید بستر آن را فراهم کنند.

وی در خصوص حوزه کاری خانه کارگر گفت: ما توان محدودی داریم و درآمدهای ما از حق عضویت ماست، ما نه کمکی از ناحیه دولت داریم و نه پولی از دولت میگیریم و هیچ دولتی هم شما پیدا نمیکنید که بگوید من به خانه کارگر کمک کردم.

وی افزود: اتفاقا اکثر دولت ها ما را کتک زدند علتش هم آن است که ایدئولوژی ما حمایت از طبقه کارگر و تولید است ما دغدغه تولید، نیروی کار و اقتصاد تولید محور را داریم.

وی گفت: وقتی اقتصاد کشور از تولید فاصله بگیرد و اقتصاد کشور از شاهراه درست تولید و توسعه صنعتی فاصله بگیرد اولین کسی که زیان میبیند ما کارگران هستیم.

صادقی ادامه داد: دارید میبینید اقتصاد بنک داری، رانتی و اقتصادی که فساد در آن است به اولین جایی که ضربه میزند تولید است و اولین جایی که ضربه پذیری میکند صنعت است.

وی اضافه کرد: اگر شما امروز مواجهید با تعویق حقوق و قراردادهای موقت نشات گرفته از اقتصاد ایران است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما اقتصاد بیمار است گفت: اقتصاد ما تک محصولی و رانتی است، در این اقتصاد طبیعی است که کارگر عزت نداشته باشد در اقتصاد تولید محور کارگر ارزش و جایگاه دارد و حرف کارگر را میخوانند این دغدغه ماست.

صادقی در ادامه گفت: تا این اقتصاد در مسیر درستش قرار نگیرد و قطار اقتصاد ایران در ریل درست صنعت و تولید قرار نگیرد ما با این مشکلات مواجه هستیم.

وی گفت: اگر دولت های بعد از انقلاب در روند کارشان به تعهدات خود عمل میکردند امروز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طلب ما از دولت ها نبود.

وی افزود: اگر صنعت ما درست هدایت میشد امروز نسبت پشتیبانی ما در تامین اجتماعی از ۱۹.۷ به ۴.۷ یا ۵.۲سقوط پیدا نمیکرد.

صادقی اظهار کرد: همه اینها سلسله حرماتی است که تاثیرگزار است، مشکلاتی که امروز وجود دارد نشات گرفته از این سیاست اقتصادی است، این سیاست اقتصادی کارگرپرور نیست به کارگر قدرت و عزت نمیدهد این را باید تغییرش داد.

وی گفت: باید به سمت اقتصاد مردم نهاد و تعاونگرا مانند اقتصاد هند، چین برویم، بخش خصوصی را میبایست با گرفتن تعهداتی در روند درست اقتصادی هدایتش کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: اگر پرداخت به درستی انجام شود پیمانکاران، کارفرمایان با نقدینگی بیشتری مطالبات کارگران در موضوع معادن را پرداخت خواهند کرد.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: حقوق کارگر باید به روز باشد و در روایات هم آمده کارگر قبل از اینکه عرقش خشک شود باید حق الزحمه او پرداخت شود.

وی گفت: جامعه غالب ما در شهرستان طبس، کارگری است که جامعه اثر گذاری است و در موضوع حضور پررنگ در انتخابات به اندازه بسیار زیادی میتوانند موثر باشند.

طلائی مقدم تاکید کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که از رای مردم محافظت کنیم، اینکه چه کسانی انتخاب شوند گام بعدی است وظیفه اول ما صیانت و امانتداری از رای مردم است و در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا امانت دار خوبی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از جامعه کارگری سطح شهرستان تشکر ویژه ای دارم از باب خدماتی که این عزیزان انجام دادند شاید سخت ترین کارها را کردند و بیشترین نقش را در تولید و اشتغال شهرستان دارند از همه این عزیزان سپاسگذارم.

وی گفت: امیدوارم سال ۹۶ سالی پربار و همراه با موفقیت برای جامعه کارگری ما و شهرستان طبس باشد و به جایی برسد که امنیت جانی کارگران ما نمره اش ۱۰۰ و بالاترین شود و بدون کوچکترین  حادثه ای باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم سال ۹۶ سالی باشد که نمره امنیت شغلی کارگران ۱۰۰ باشد بدون اینکه کارگری نگران اخراج یا عدم تمدید قراردادش باشد و در مطالبات کارگری بتوانیم با همکاری هم کمترین معوقات را داشته باشیم.

وی افزود: نقش خانه کارگر مهم و محوری است و با همراهی هایی که در مباحث مختلف با دولت داشته باشند امیدواریم اتفاقات خوبی در شهرستان با همکاری هم بتوانیم رقم بزنیم.

به گزارش طبس نیوز، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان طبس در این مراسم گفت: من عاشق جامعه کارگری هستم و آنچه در توان دارم در طبق اخلاص میگذارم تا در راستای رفع مشکلات کارگری شهرستان بکوشم.

وی گفت: امروز تا پایان وقت اداری امیدواریم یک برج از حقوق کارگران شرکت نگین طبس به حسابشان واریز شود که این اتفاق میمون حتما خواهد افتاد و عیدی عزیزان نیز به زودی پرداخت خواهد شد با این احتساب که در حال حاضر دو ماه حقوق معوق خواهد بود که این را نیز پیگیری میکنیم.

برقی بیان کرد: از ابتدای سال جاری هر ماه یک حقوق به حساب عزیزان در شرکت نگین پرداخت شده و این معوقاتی است که حدود دو سال است مانده و روی هم شده که ما سعی میکنیم معوقات را به روز برسانیم.

وی در خصوص شرکت زغالسنگ پروده طبس گفت: این شرکت بیش از هزار و ۶۰۰ کارگر دارد که امروز با افتخار عرض میکنیم معوقات حقوق و عیدی ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: شرکت معدنجو هم در ۱۱ اسفند سال جاری حقوق دی ماه را پرداخت کرد که در حال حاضر یک ماه حقوق و عیدی معوق دارد، از ابتدای سال جاری هم هر ماه یک برج حقوق را به حساب کارگران واریز کرده است.

برقی بیان کرد: شرکت پویش معادن ذوب آهن در ۱۹ اسفند نیمی از حقوق آذر ماه و نیمی از حقوق دی ماه را پرداخت کرده و در حال حاضر هم یک ماه و نیم حقوق معوق دارد که عیدی کارگران در حقوق آنها محاسبه خواهد شد.

وی افزود: شرکت معدنی آرین نوین، هم در ۱۵ اسفندماه حقوق دی ماه خود را پرداخت کرده است و در حال حاضر یک ماه حقوق معوق دارد و ان شالله عیدی کارگران هم در حقوق آنها محاسبه میشود.

معاون سیاسی امنیتی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس عنوان کرد: شرکت ماسه ریخته گری چیروک پرداخت حقوق آذر آن شروع و در ۱۸ اسفند عیدی را پرداخت کرده، این شرکت از ابتدای سال جاری در هر ماه یک حقوق واریز کرده است.

وی عنوان کرد: شرکت های پیمان کاری شهرداری طبس نیز مشکل خاص و حادی ندارند بیشترین مشکل ما در شرکت های نورتابان بافق و نادر طرح بافق بود که صحبت های زیادی شده است.

وی افزود: شرکت های پیمانکاری اداره کل راه اهن شرق عدم پرداخت حقوق به موقع کارگران و عدم به موقع ارسال لیست بیمه آنها باعث مشکلاتی شده لیکن در این مورد تلاش های خوبی برای احقاق حق مناسب صورت گرفته است.

برقی تصریح کرد: امیدواریم سال ۹۶ کمترین معوقه حقوق کارگران عزیزمان را در سطح شهرستان طبس داشته باشیم، درب فرمانداری به روی همه عزیزان کارگر باز است و ما با همه وجود پیگیر معوقات واحقاق حق کارگران عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =