خط تولید پودر میکرونیزه طبس کار جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌های بسیار‌عظیم معدنی شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: احداث خط تولید پودر میکرونیزه طبس نمونه بارز یک کار جهادی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش طبس نیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان طبس گفت: تا امروز ۵۲۱ شهرک صنعتی کشور را بازدید کرده و مشکلات آنان را پیگیری کرده‌ام.

یزدانی تصریح کرد: برای رفع مشکلات فقط یک‌صدایی و همدلی می‌تواند موثر باشد که در شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی این شرط محسوس است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور افزود: منابع کشور در مقطعی کوتاه جوابگوی مشکلات صنایع و معادن نیست اما در اولویت برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

یزدانی تاکید کرد: دکتر مروج‌الشریعه از استانداران اقتصادی است که یقین دارم خراسان جنوبی با حضور وی تحول اساسی در حوزه اقتصاد خواهد داشت و البته از تلاش‌ها و پیگیری‌ها و دلسوزی مهندس پرویزی تقدیر می‌کنم.

وی به ظرفیت‌های بسیار‌عظیم معدنی شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: احداث خط تولید پودر میکرونیزه طبس نمونه بارز یک کار جهادی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

معاون وزیر صنعت و معدن افزود: اولویت همه مدیران کشور تولید و اشتغال در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است و اگر در جبهه اقتصادی این مساله مهم نبود رهبر معظم انقلاب مصمم به تدوین‌ و ابلاغ اقتصاد مقامتی نمی‌شدند و اینجا باید مدیران ریسک‌پذیر وارد میدان شوند.

یزدانی با اشاره به مشکلات و ایرادات قوانین زیست محیطی معدنکاران، خاطرنشان کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به رئیس جمهور قول داده است که تمام پرونده‌های زیست محیطی معادن و صنایع را به سرانجام برساند و همه موظفیم زیرساخت و قوانین را برای سرمایه‌گذار تسهیل کنیم.

وی افزود: قانون بانک‌ها را موظف کرده که قراردادهای شهرک‌های صنعتی را بعنوان وثیقه بپذیرد و اگر مدیر شعبه بانکی کوتاهی کرد، مدیران استان ورود کنند.

یزدانی در این جلسه گفت: صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به منظور تسهیل در اعطای اعتبار به سرمایه‌گذار است و حتی اسناد تضمینی املاک کشاورزی را برای وثیقه می‌پذیریم.

عضو هیئت مدیره صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: با معرفی استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، آماده اعطای تسهیلات هستیم تا بتوانیم در مسیر تولید تسهیل کنیم.

یزدانی تصریح کرد: در سازمان شهرک‌های صنعتی کشور، آموزش کامل اقتصادی و استفاده از اعتبار تخصیص یافته و طرح‌های توسعه در دستور کار است و برای یک‌سال ۱۶۰ هزار نفر مورد پوشش آموزش قرار می‌گیرند و صاحبان صنایع باید بر مبنای پژوهش اقدام کنند تا ریسک رسیدن به هدف مطلوب کاهش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۲۰۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری و سودآور شناسایی و به استان‌های کشور ابلاغ شده و در تحقق و بهره‌وری این صنایع کاملا همکاری می‌کنیم و البته در این صنایع بر مبنای کمبود و بحران آب برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: همه اختیارات سازمان شهرک‌های صنعتی کشور به هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی استان‌ها تفویض شده است اگر اعضای هیئت مدیره و مدیران شهرستان و استان به این جمع‌بندی برسند که سرمایه‌گذار در راستای اشتغال و تولید در کمترین زمان اقدام خواهد کرد، اهرم‌های تشویقی را استفاده خواهیم کرد و تسهیلات ویژه به صاحبان صنایع زودبازده خواهیم داد.

یزدانی گفت: قوانین معافیت‌های گمرکی باید در استان خراسان جنوبی و سایر استان‌های برخوردار متفاوت باشد و به طور یقین اصلاح می‌کنیم و نتیجه خوبی برای خراسان جنوبی خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان برای احیای صنایع کوچک کشور اختصاص یافته که تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

خبرنگار: سید ابوالفضل حقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =