تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی حادثه معدن طبس

به دنبال ریزش معدن زغال سنگ طبس، معاون امور معادن و صنایع معدنی از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این حادثه خبر داد و گفت: در پی بروز این حادثه بلافاصله تیم ایمنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و یک تیم کار‌شناسی از سازمان صنعت، معدن تجارت استان یزد به محل حادثه اعزام شدند.

طبس نیوز به نقل از دنیای اقتصاد: به دنبال ریزش معدن زغال سنگ طبس، معاون امور معادن و صنایع معدنی از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این حادثه خبر داد و گفت: در پی بروز این حادثه بلافاصله تیم ایمنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و یک تیم کار‌شناسی از سازمان صنعت، معدن تجارت استان یزد به محل حادثه اعزام شدند.

وجیه‌الله جعفری با ابراز تاسف نسبت وقوع چنین حوادثی در معادن زغال سنگ، تصریح کرد: در سال گذشته تمام معادن زغال سنگ کشور مورد بازرسی قرار گرفتند که در نتیجه این بازرسی‌ها، ۵ معدن ناامن را تعطیل کردیم و تسهیلاتی را در اختیار سایر معادن قرار دادیم که با استفاده از آن، تجهیزات ایمنی خود را به روز رسانی کنند، اما متاسفانه هنوز هم شاهد چنین حوادثی هستیم. به گزارش «شاتا»، جعفری با اشاره به اینکه این معدن متعلق به بخش خصوصی بوده است، خاطرنشان کرد: همین چند ماه پیش اقدام به تامین تجهیزات ایمنی معادن زغال‌سنگ که شامل ادوات مربوط به سنجش گاز، ‌ سیستم تهویه مدرن، ‌ تجهیزات ایمنی فردی، کپسول خود نجات و بسیاری از اقلام دیگر می‌شود، کرد‌یم و آن‌ها را در اختیار معادن قرار دادیم تا جلوی بروز این قبیل حوادث را بگیریم، چرا که حفظ امنیت معدنکاران بیش از هر چیزی برای ما اهمیت دارد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی با تاکید براینکه معادن زغال سنگ همواره از مخاطره‌ آمیز‌ترین معادن جهان بوده‌اند، تصریح کرد: به‌رغم پیشرفت‌های علمی که در روش‌های استخراج معادن صورت گرفته، اما هنوز در برخی مواقع شناسایی وجود حفرات گازی در لایه‌های زغال قابل پیش‌بینی نیستند که این عوامل همواره موجب بروز حوادث جانی در کشورهای مختلف می‌شود. بنا براین گزارش، معدن زغال سنگ یال شمالی واقع در ۷۰کیلومتری جنوب طبس دیروز به دلیل انفجار گاز داخل معدن دچار ریزش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =