مرگ ۱۶ نفر در جاده دیهوک

از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۶ تن از هموطنان در جاده دیهوک طبس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، هنوز از آغاز فصل تابستان چند روزی بیشتر نگذشته بود که معاون وزیر راه و شهرسازی در سفری به استان یزد و در بازدید از جاده دیهوک راور قول بهره‌برداری از بخشی از جاده دیهوک راور را به مردم داد به این امید که تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این جاده به صفر برسد.

در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی که قرار بود به زودی ۳۵ کیلومتر از پروژه جاده اصلی و باند دوم محور دیهوک به راور بهره‌برداری شود گویا این پروژه نیز به دلیل کمبود اعتبارات به اتمام نرسیده و کار عملیاتی آن متوقف شده است.

این در حالی است که عملیات راه سازی و احداث این جاده از سال ۸۲ آغاز شده و تاکنون تنها کمتر از ۲۰ کیلومتر از ۲۰۰ کیلومتر از این مسیر بهره‌برداری شده است.

این در حالی است که نامناسب بودن این مسیر و لغزندگی آن در هنگام نزولات جوی موجب بروز حوادث گوناگون و برجای ماندن تعدادی کشته و زخمی می‌شود که واژگونی اتوبوس طی روز گذشته نیز از نمونه‌های آن است.

فرمانده پلیس راه استان یزد با بیان اینکه اجرای پروژه احداث محور دیهوک راور به همت مسئولان و تامین اعتبار نیاز دارد از مرگ ۱۶ نفر در جاده دیهوک طبس در سال جاری خبر داد.

سرهنگ احمد مظفری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ تن از هموطنانمان در جاده دیهوک طبس بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۵ نفر از هموطنان در این حوادث مجروح و برای درمان راهی بیمارستان شده‌اند.

مظفری با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس در روز گذشته و کشته شدن چهار نفر در این حادثه گفت: در ساعت یک بامداد صبح سه‌شنبه یک دستگاه اتوبوس مسافربری ولوو که از مبدا بندرعباس عازم مشهد بود، در کیلومتر ۷۵ محور دیهوک دچار واژگونی شد.

مظفری با بیان اینکه این حادثه ۱۴ مجروح بر جای گذاشت تصریح کرد: بررسی کارشناسان تصادفات پلیس‌ راه نشان داد که ناتوانی راننده در کنترل وسیله‌ نقلیه ناشی از لغزنده بودن جاده، علت بروز این حادثه مرگبار بوده است.

سرهنگ مظفری در ادامه خواستار تسریع در عملیات اجرایی باند دوم جاده دیهوک راور که از پرحادثه ترین نقاط استان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 4 =