ایجاد اورژانس هوایی در طبس یک ضرورت است

امام جمعه شهرستان طبس در دیدار با فعالان هلال احمر شهرستان گفت: اورژانس هوایی در طبس یک ضرورت مهم است و باید نسبت به راه اندازی آن از سوی مسئولان توجه ویژه ای شود.

طبس نیوز: امام جمعه شهرستان طبس در دیدار با فعالان هلال احمر شهرستان گفت: اورژانس هوایی در طبس یک ضرورت مهم است و باید نسبت به راه اندازی آن از سوی مسئولان توجه ویژه ای شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با فعالان هلال احمر این شهرستان اظهارکرد: اسلام به طور ویژه نسبت به امداد رسانی و کمک رسانی افراد آسیب پذیر اهمیت بسیار زیاد قائل شده است.؛که در هیچ مکتبی در عالم این گونه اهمیت داده نشده است.

وی افزود: تشکیلات هلال احمر که قبلا با نام شیر خورشید مطرح بود تصور برآن بود که از فرهنگ غرب نشات گرفته درحالی که قرآن کریم از سالیان دور بر امداد رسانی به محرومان و قشر آسیب پذیر تاکید داشته است.

وی ضمن اشاره به زندگی ائمه معصومین در باب کمک رسانی تاکید کرد: کار کردن در تشکیلات هلال احمر که ماموریت نجات انسانها را بردوش اعضای آن نهاده  بسیار مهم بوده و هرکاری که به نفع مردم باشد دارای ثواب و اجر دنیوی و اخروی است چرا که  رمز بقا و جاوادانه ماندن آن ست که وجود انسان برای جامعه مفید واقع شود.

امام جمعه طبس تصریح کرد: شهرستان طبس با توجه به گستردگی فراوانی که دارد و در مسیر رفت و آمد استانهای مختلف کشور است و حوادثی که هر از چند گاهی در آن رخ می دهد خصوصا قرار گرفتن این شهر بر روی گسل زلزله که زلزله سال ۵۷ نیز نمونه عینی آن است می طلبد تا توجه ویژه ای به آن شود و ارتقا هلال احمر طبس یک ضرورت است.

 عضویت ۱۰ هزار نفر در هلال احمر طبس

رئیس هلال احمر طبس نیز گزارشی از فعالیتهای هلال احمر طبس ارائه کرد و گفت : در سال قبل جوانان هلال احمر طبس طوفان، سیل، خشکسالی، یخبندان، برف و کولاک و حوادث جاده ای را تجربه کرده اند.

حسینعلی فخاری افزود: برنامه ریزی جهت ارتقا هلال احمر طبس انجام شده و شرایط شهرستان برای استان تبیین شده است.

وی افزود: در حال حاضر در سطح شهرستان طبس سه پایگاه مصوب در دیهوک، تپه طاق و مسجد شکر مستقر هستند و برای ایجاد سه پایگاه نیز موافقت های اولیه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر عضو هلال احمر طبس هستند و هلال احمرطبس دارای  تجهیزات آمبولانس و سه ست کامل نجات در جاده در سه پایگاه فعال این شهرستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =