اعزام ۱۶ تیم پزشکی به مناطق محروم طبس

farsnews

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان طبس، ۴۵ پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، پرستار، کارشناس آموزش NightCity بهداشت و تکنیسین دارویی را در قالب ۱۶ تیم پزشکی و آموزشی به مناطق محروم و دورافتاده شهرستان طبس اعزام کرد.این ۱۶ تیم Your شامل ۱۰ Team تیم تخصصی متشکل از متخصصان اعصاب و روان، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، چشم، اورولوژی، ارتوپدی، عفونی، یک تیم دندانپزشکی و پنج تیم پزشک عمومی هستند.
ویزیت و مشاوره رایگان، توزیع مواد بهداشتی و دارویی، و آموزش مسائل بهداشتی در مناطق مختلف شهرستان طبس از جمله اقدامات تیم‌های اعزامی بود.
در مدت اقامت یک روزه این تیم‌ها در مناطق مختلف شهرستان طبس حدود ۹۰۰ نفر از خدمات این تیم‌ها بهره‌مند شدند که ۶۰۰ نفر از خدمات تخصصی و بقیه از سایر خدمات مانند ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشک، مشاوره و آموزش استفاده کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، باتوجه به وسعت و پراکندگی جمعیت در شهرستان طبس و اینکه طبس یکی از شهرستان‌های دورافتاده و محروم است، حضور تیم‌های بسیج جامعه پزشکی در این شهرستان به ‌ویژه در مناطقی مانند دستگردان و دیهوک حداقل باعث می‌شود بُعد مسافت از پیش‌روی بیماران برداشته شود که چنانچه حضور تیم‌های پزشکی در شهرستان در بازه‌های زمانی verzuim? کوتاه تداوم یابد به طور قطع می‌تواند کمک خوبی به مردم مناطق دورافتاده طبس How باشد.
هم‌اکنون امکانات و تعداد پزشکان در سطح کشور به اندازه‌ای نیست که امکان استقرار پزشک عمومی در تمام روستاها وجود داشته باشد که البته در شهر طبس در تخصص‌های اصلی کمبود خاصی وجود ندارد و مشکل اصلی در این زمینه در بخش‌های دستگردان و دیهوک و مناطق روستایی شهرستان است که اعزام تیم‌های بسیج جامعه پزشکی می‌تواند مقداری از این مشکلات را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =