استاندار خراسان جنوبی وارد طبس شد

طبس نیوز: حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی برای بازدید از زیرساخت های شهرستان طبس صبح امروز به طبس آمد.

به گزارش طبس نیوز، در این بازدید که روز پنجشنبه ۲۰ آذر ماه صورت گرفت، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و جمعی از مسئولین استانی و محلی، استاندار را همراهی کردند.

حمید ملانوری در بدو ورود با حضور در آستان امامزاده حسین بن الکاظم(ع)، به مقام شهدا ادای احترام کرد.

وی سپس از دانشکده پرستاری که در محل بیمارستان قدیم است، و همچنین بیمارستان جدید بازدید کرد و گفت: برای توسعه خدمات در حوزه درمان، دو بحث راه اندازی بیمارستان قدیم یا احداث ساختمانی جدید مطرح است تا نیاز منطقه تأمین گردد.

ملانوری افزود: تصمیم گیری در این خصوص، به کار کارشناسی و بررسی صرفه و صلاح منطقه نیاز دارد که امیدواریم به زودی در این خصوص تصمیم خوبی گرفته شود تا خدمات دهی به مردم بیشتر شود.

محل احداث آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله پروژه های مورد بازدید استاندار بود.

کل اعتبار مورد نیاز این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که طی توافق صورت گرفته در سال ۹۸، از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه علوم پزشکی تأمین می شود.

در حال حاضر فونداسیون پروژه با اعتبار ۹۰ میلیون تومان اجرا شده و کار احداث پروژه ادامه دارد.

پروژه احداث بیمارستان دوم ۱۰۰ تختخوابی از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی در طبس بود که بازدید شد.

قرارداد اجرای این پروژه، طی تفاهم نامه ۴ جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ذغالسنگ پروده و شرکت پیمانکار در سال ۹۸ بسته شده و شـرکت ذغالسنگ پروده بـه نمایندگی هلدینگ شستا، تأمین اعتبار پروژه را به عهده گرفته است.

بنا به همین تفاهم نامه، پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس
در سال ۹۸، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب دارد.

بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اول شهید مصطفی خمینی طبس در سفر سال ۹۳ هیئت دولت به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، افتتاح شد.

در ساختمان ۶ طبقه این بیمارستان، بخش های زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، مراقبت‌ های ویژه CCU، ICU و NICU فعال است و جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم شهرهای طبس، دیهوک و عشق آباد از خدمات پزشکی درمانی آن بهره مند می شوند.

استاندار خراسان جنوبی از کارگاه احداث باند دوم جاده طبس_یزد بازدید و بیان کرد: راه های شهرستان طبس تنها متعلق به این منطقه نیست بلکه استان و کشور از آن بهره می گیرند و نیازمند توجه ویژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در جریان این بازدید بیان داشت: از مجموع ۱۵۵ کیلومتر پروژه احداث باند دوم محور طبس- یزد که در جغرافیای استان واقع شده، تاکنون ۱۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۲۶ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اجراست.

وحید داعی افزود: بنا به هدف گذاری های صورت گرفته تا پایان سال جاری، پیشرفت فیزیکی پروژه به ۴۰ درصد می رسد و با پیگیری های استاندار مبنی بر تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه از طریق تهاتر بانکی، پیش بینی می شود ۱۰ کیلومتر دیگراز این محور تا پایان سال مالی ۹۹ و تا تیرماه ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

حمید ملانوری در نخستین سفر رسمی خود به این شهرستان به روستای خسروآباد رفت و از طرح مسکن ملی روستایی و پست ۴۰۰ کیلو ولت برق طبس بازدید کرد.

معادن زغالسنگ و کارخانه کک از دیگر بازدیدهای وی بود که او مجموعه معادن زغال سنگ طبس و صنعت کک سازی را از ذخیره های ملی برشمرد.

استاندار یادآور شد: طبس به لحاظ وجود معادن غنی، واحد های صنعتی، محصولات کشاورزی، گردشگری از شهرستان های غنی استان و کشور است.

ملانوری با اشاره به وجود ۷۵ درصد ذخایر ذغالسنگ کشور در طبس تصریح نمود: برای بهره برداری از ذخایر معدنی، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و تأمین زیرساخت های گردشگری شهرستان باید فعال تر شویم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید به طور ویژه سرمایه‌گذاری کند تا با بهره برداری از ظرفیت های شهرستان، شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد باشیم و مردم نیز از شرایط مطلوب تری بهره مند شوند.

به گفته وی؛ واحدهای فعال نیز باید در قالب مسئولیت های اجتماعی خود کمک کنند تا خدمات رفاهی در شأن مردم در این منطقه تأمین گردد.

در ادامه سفر استاندار خراسان جنوبی از خط ۱۳۲ کیلوولت طبس به دیهوک و پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس بازدید کرد.

شرکت برق منطقه ای خراسان در این دو پروژه، ۷۰ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلو ولت تک مداره تغذیه پست دیهوک و پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس را اجرا می کند.

عملیات اجرایی خط ۱۳۲ کیلوولت طبس به دیهوک با هدف تأمین برق بخش دیهوک در سال ۱۳۹۶ شروع شده و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

این پروژه با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال است و پیش بینی می شود تکمیل آن ۵۵ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز داشته باشد.

پست ١٣٢ کیلو ولت و خط انتقال دیهوک با توجه به مشکلات افت ولتاژ در منطقه، نیاز معادن موجود و سرمایه گذاری صنایع جوار معدنی در دست اقدام است.

علاوه بر این با اجرای پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر همراه با فیدرخانه ۲۰ کیلوولت، برق صنایع شهرستان تأمین می شود.

عملیات اجرایی این پروژه نیز در سال ۱۳۹۶ شروع شده که در حال حاضر ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

شرکت برق منطقه ای خراسان تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۹ میلیارد ریال هزینه کرده و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته برای تکمیل و بهره برداری ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =