سکوت مسئولان طبس در بحران افزایش قیمت مسکن

طبس نیوز؛ افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن در طبس، بحرانی است که در سفر استاندار به آن اشاره ای نشد.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی_استاندار خراسان جنوبی در سفر یک روزه خود به طبس در حاشیه جلسه شورای اداری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار طبس نیوز، با اظهار بی اطلاعی در خصوص افزایش غیرمنطقی قیمت زمین و مسکن در طبس گفت: این مسئله مطرح نشده بود.

این مسئله که مهمترین نگرانی همشهریان نیز هست، در سفر استاندار گویا از آن غفلت شده و از هیچ سویی مطرح نشده بود‌ .

مسکن نیاز اساسی و اولیه هر شهروند است که افزایش روزانه قیمت ها در طبس این مسئله را به بحرانی عجیب تبدیل کرده اما عملا برای این مسئله کاری نمی شود.

دلالان روز به روز بر این مشکل می افزایند و متاسفانه برخی نهادها و ارگانها نیز به آن دامن می زنند.

حمید ملانوری با بیان این که در سفرش با این سوال برخورد نکرده و اطلاعاتی در این زمینه ندارد گفت: بخشی از این مسئله به عرضه و تقاضا بر میگردد .

وی خواست منتظر بمانیم تا این موضوع را از بنیاد مسکن و راه و شهر سازی پیگیری کند و پاسخ بدهد.

ملانوری در پاسخ به این سوال که طبس سینما ندارد و با گذشت ۱۰ ماه از کلنگ زنی سینما امید طبس ، به دلیل کمبود اعتبار که باعث شده برای احداث سینما پیمانکاری پا پیش نگذارد نیز جوابی نداشت و مانند سوال قبل گفت که این مسئله نیز مطرح نشده است و اطلاعی ندارد.

وی گفت: در این زمینه آنچه می توانم بگویم این است که به طور کلی در مورد پروژه های نیمه تمام، پروژه های معطل مانده و یا مواردی که کند پیش می روند و مسائلی که در تعهد استانداری و دولت بوده است دستور پیگیری در جلسات کارشناسی داده ام تا به نتیجه برسد.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص تجهیز بیمارستان قدیم به عنوان یک راهکار کوتاه مدت در شهرستان نیز گفت: در این که شهرستان نیاز به توسعه بخش درمانی و بیمارستانی دارد شکی نیست و همه مسئولان استانی و شهرستانی در این زمینه هم عقیده هستند اما اینکه بیمارستان قدیم احیا و بازسازی شود به کارشناسی نیاز دارد.

وی افزود: تیمی هماهنگ شده و در چند روز آینده کار را از فنی بررسی می کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر بیمارستان قابل احیا باشد تلاش خواهد شد در مدت زمان کوتاهی احیا، تجهیز و راه اندازی شود اما اگر این ساختمان بنا به مسائل فنی استانداردهای ایجاد بیمارستان را نداشت تلاش می شود در راستای احداث بیمارستان جدید مشکل منطقه حل شود.

عالی ترین مقام دولت در استان در خصوص حوزه بهداشت معادن و نگرانی های موجود در این زمینه گفت: امروز طی بازدیدی که از معادن داشتیم در این مورد سوال کردم و نهایت تلاش از سوی مدیران در این حوزه انجام می شود که موارد ابتلا و یا مرگ و میر گویای این مسئله است که این تلاش انجام شده است.

وی با بیان این که امکان دارد این مسئله به طور صد در صد نیز حل نشده باشد گفت: آمار نشان می دهد، معادن کمترین ابتلا و خسارت را داشته اند، تلاش هم می شود که این مسئله با ورود دانشگاه علوم پزشکی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و پیگیری ما، حل و فصل شود.

به گزارش طبس نیوز؛ با توجه به میزان بالای مشکلات و سوالات مردمی که به این پایگاه خبری رسیده بود، موارد بیشتر مطرح شده در نامه ای به استاندار تحویل شد تا در سفرهای بعدی پیگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 15 =